• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    בודקת טהרה


    “בודקת טהרה” היא אשת מקצוע שהוכשרה לבצע בדיקה פנימית גינקולוגית.
    הבדיקה שמבצעת בודקת הטהרה נועדה לצרכים הלכתיים בלבד, ואינה כוללת התייחסות רפואית.


    “בודקת טהרה” היא אישה (בדרך כלל אחות מוסמכת), שהוכשרה לבצע בדיקה פנימית גינקולוגית.
    אישה שנתקלה במראה דמי שעשוי לאסור אותה על פי נסיבות הופעתו, ומשערת שמקורו בפצע ולא בדימום מהרחם לא תוכל ברוב המקרים להסתמך על השערה בלבד. במקרה כזה תוכל, אם תרצה בכך, להיבדק בדיקה גינקולוגית שתאשר זאת.
    אם אין באפשרותה להגיע אל רופאת הנשים שלה לבדיקה במהירות הרצויה לה, ניתן לפנות בענין זה לעזרתה של בודקת טהרה שתבדוק אותה, ותראה אם ישנו מקור אפשרי לדימום מחוץ לרחם.

    בודקות הטהרה הפזורות ברחבי הארץ הוכשרו לתפקיד זה ע”י גופים שונים והן אינן קשורות למדרשת נשמת או למיזם יועצות ההלכה. ניתן לחפש ברשת האינטרנט בודקות טהרה, מרבית הרשימות הקיימות מאפשרות איתור בודקת טהרה לפי איזור בארץ.
    בדיקה אצל בודקת טהרה כרוכה בתשלום.
    בדרך כלל מתבצעת הבדיקה בביתה הפרטי של הבודקת, אך לאחרונה, חלק מקופות החולים התחילו לכלול שירות זה במסגרת מרפאות הקופה (בעיקר בריכוזי אוכלוסיה דתיים).

    הבדיקה שמבצעת בודקת הטהרה נועדה לצרכים הלכתיים בלבד, ואינה כוללת התייחסות רפואית. אם בבדיקה אכן התגלה פצע בצוואר הרחם כדאי לבדוק עם רופאת הנשים האם יש לכך השלכות רפואיות הדורשות טיפול. אם הדימום הבלתי-מוסבר ממשיך, כדאי להתייעץ עם רופאת נשים גם במקרה שבודקת הטהרה לא מצאה מקור אפשרי לדימום.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות