• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

דימומים כבדים עם מירנה

כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ט

שאלה:

אני בת 50.
הרופא התקין לי התקן “מירנה” בעקבות דימומים כבדים מאד. אני יותר מחודש ממשיכה לדמם. הרופא נתן לי כדורים להפסיק את הדימומים.
כשהדימומים הוחלשו הפסקתי ליטול אותם, ושוב חזרתי לדמם.
כעת, יותר משאני דואגת לעצמי אני דואגת לבעלי, שלא יגיע לדבר עבירה, מה עליי לעשות? האם להמשיך לקחת את הכדורים ולנסות להגיע לידי טהרה, או מה את מציעה?
הייתי מעדיפה שהדימומים ייפסקו באופן טבעי, אבל מתי?


תשובה:

שלום לך,

חשוב מאד שתהיי בקשר עם הרופאים שלך לטיפול במצב הפיזיולוגי שגורם לדימומים.

אם יש צורך רפואי שבגללו חשוב שתטלי את הכדורים חשוב מאד להשתמש בהם לפי ההוראות הרפואיות. תוכלי לשוחח עם הרופאים שלך על אפשרויות נוספות.

הקב”ה רופא החולים שהעמיד את אישך בנסיון העניק לו גם את הכוחות להתמודד עם היצר. בעז”ה הוא יעמוד בנסיון, ובמידה ויכשל חלילה יזכה לעשות תשובה שלמה.

נשמח לשוחח איתך על ההשלכות ההלכתיות של ההוראות הרפואיות שתקבלי.

במקביל אם לא מדובר בדימום שוטף ורציף, יתכן וניתן להיטהר למרות קיומן של הכתמות. אם זה המצב אנא כתבי אלינו שוב ופרטי מה היה אופיה הדימום בשבוע האחרון, וכן האם או מתי ביצעת בדיקות הלכתיות (ומה ראית בהן), ונדריך אותך בהתאם.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

כל טוב!

תרצה קלמן, יועצת הלכה


האתר אינו יכול להחליף את הקשר האישי עם רב, יועצת הלכה, או רופאה. יש יתרונות רבים לקשר אישי עם סמכות הלכתית, שתקשורת מקוונת אינה יכולה לספק. כמובן שאיננו מתיימרים להוות תחליף להתייעצות אישית עם רופאת נשים או כל גורם רפואי אחר. פרטיות הפונות חשובה לנו. מידע שנחשף בפנינו נותר חסוי ומוגן, והאתר מאובטח כדי להגן על מאגר הנתונים שלנו. לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מסירות כל פרט מזהה.