• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימומים בשבעה נקיים אחרי התקנת בלרין

    ט״ו במרחשון ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום.
    התקנתי התקן לא הורמונלי, התקן בלרין, לפני חודשיים וחצי.
    הבנתי כי יכולות להיות הכתמות במהלך החודש.
    ביצעתי הפסק ומוך דחוק ביום שלישי וזה היה נקי לגמרי וגם במשך היום הכל היה נקי . ביום רביעי הופיעו בניגוב ועל מגן תחתון מעט דימום.
    בערב כשבדקתי היה גם על העד בדיקה מעט דימום. בדקתי שוב והיה נקי אך זה היה 5 דקות אחרי שקיעה. ביום חמישי בדקתי רגיל והכל היה נקי.
    באיזה יום אני יכולה לטבול?
    אשמח לתשובה בהקדם.
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    אכן, הכתמות הן תופעת לוואי שכיחה בתקופת ההסתגלות להתקן.

    אם המראה שעל עד הבדיקה ביום ד’ אסר אותך, הבדיקה שביצעת ביום ה’ היא הפסק הטהרה, ואם ביצעת בדיקה ביום ו’ הוא יהיה היום הראשון לנקיים.

    אם לא ביצעת בדיקה ביום ו’ אנא צרי קשר בהקדם דרך הקו הפתוח, כדי שיועצת הלכה תוכל לברר איתך את הפרטים וכיצד עליך לנהוג כעת.

    אם עד הבדיקה מיום ד’ עדיין בידיך והוא לא היה אדום, אלא בצבע אחר שאינך בטוחה שהוא טהור, כדאי לפנות לרב או יועצת הלכה בשאלת חכם, ולברר שמא הבדיקה תקינה.

    בתקופה שאחרי הכנסת התקן הכתמות הן תופעת לוואי שכיחה. כדאי שאחרי שתיטהרי תפעלי לפי ההמלצות שבדף התנהלות לאור דיני כתמים, כדי לצמצם את ההזדמנויות שבהן תאסרי כשאין בכך הכרח הלכתי.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות