• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דם על התחתונים ובמקלחת לאחר קיום יחסים

    י״ח בתמוז ה׳תשע״ז

    שאלה:

    אני לוקחת גלולות מזה מס שנים, והשבוע לאחר שקיימנו יחסים ראיתי בבוקר כתם דם על התחתון ואח"כ במקלחת יצא ריר (לדעתי זרע) עם מעט דם. מצד שני הנ"ל מרגיש לי שהגיע מהזרע ולא מהרחם, על פי רוב יש לי הפרשות (זרע) יום לאחר קיום יחסים ובמקרה זה לא היו הפרשות נוספות מעבר לנ"ל. מאז עברו 4 ימים ואין זכר לדם .
    האם אפשר להתיר או שעלי לספור 7 נקיים?
    תודה.


    תשובה:

    שלום לך,

    כדי לדעת מה מעמד המראות שראית, עלינו לבחון כל אחד בנפרד ולבדוק האם מדובר במראה אוסר. מראה אוסר הוא דימום בצבע אוסר המופיע בשטף או בליווי הרגשה. דימום שאינו מופיע בשטף ואינו מלווה בהרגשה, נקרא בשפה ההלכתית "כתם" והוא אוסר רק בתנאים מסוימים שניתן לקרוא עליהם בדף דיני כתמים.

    ראשית יש לברר מה מעמד המראה שראית במקלחת. אם ראית את המראה יוצא מגופך, הוא נחשב כמראה המלווה בהרגשה ואוסר. אם ראית את המראה על רצפת המקלחת או על משטח אחר שאינו מקבל טומאה, המראה לא יאסור על פי דיני כתמים. אם ראית את המראה בצורה אחרת, תוכלי לכתוב לנו על מה נראה המראה ומה היה גודלו וצבעו ונוכל לענות בצורה מדויקת יותר.

    במקרה שהמראה שנראה במקלחת אינו אוסר יש צורך לבחון את הכתם שנראה על התחתונים. כתם שנראה על תחתונים יאסור אך ורק אם התחתונים בצבע לבן והכתם בצבע אוסר וגדול מכגריס (בערך שטח של שקל). אם מדובר בכתם על תחתונים צבעוניים הוא לא יאסור.

    אם נאסרת, עליך לחכות שיעברו ימי ההמתנה ולבצע הפסק טהרה לפני שתוכלי להתחיל בספירת השבעה נקיים. אם לא נאסרת, אין צורך לעשות דבר.

    בזמן הכתמות כדאי להתנהל בצורה שתימנע ממך להיאסר ללא הכרח הלכתי. תוכלי לקרוא על כך בדף התנהלות לאור דיני כתמים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות