• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים לאחר לידה

    כ״ב בטבת ה׳תשע״ט

    שאלה:

    היי אני כחודש וחצי לאחר הלידה, הדימום הפסיק כ3 שבעות לאחר הלידה וכל פעם עד היום שאני עושה בדיקה יש כתבים של חום בהיר (ללא כל נטיה לאדום) אין בסביבתי רב שיכול לראות ולענות.
    בנוסף אציין שאני נוגעת בעצמי למטה אולי זה קשור?

    בתודה מראש.


    תשובה:

    שלום לך ומזל  טוב,

    דימום לאחר לידה שונה באופיו מדימום רגיל. הכתמות ודימומים לא סדירים שכיחים מאוד בתקופה זו. תוכלי להרחיב בנושא בדף המידע העוסק בטהרה לאחר לידה.

    מראות על עד בדיקה לא נחשבים ככתמים, את הסיבות לכך תוכלי לקרוא כאן. לכן גם מראה קטן ביותר על עד בדיקה עשוי לאסור אם הוא בצבע הנחשב אוסר.

    מבחינה הלכתית אנו מבחינים בין צבעים מותרים לאוסרים. ישנם גוונים אוסרים, מנגד ישנם גוונים- כגון: צהוב או לבן שאינם נוטים כלל לאדמומיות ואינם אוסרים כלל. בתווך ישנם גוונים מסופקים כמו למשל חום. במקרה של ספק מומלץ לפנות לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה. אם תבחרי שלא להראות יהיה עליך לנהוג איסור בכל מקרה של ספק. אם אינך יודעת למי לפנות אנא פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

    ייתכן ותמצאי עניין בסרטון האם בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות נקיה לגמרי? ובסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    חודש טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות