• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם יש חובה לקבל מחזור?

    כ״ב בטבת ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    אני לקראת גיל 50 ומתחילות לי בעיות של גיל מעבר. אני כרגע ללא אמצעים הורמונליים (גלולות) בתקופת גיל המעבר, דבר היוצר בעיות מבחינת איחורים במחזור החודשי ואי סדירות . כמו כן כאבים חזקים ברחם. 
    הרופאה המליצה לי על גלולות פרוגסטרון- לקיחת גלולות ללא הפסקה, כך שאין מחזור. ובמקרה כזה אין 7 ימי נידה ושמירת נקיים.
    אני מסורתית והולכת למקווה ב4–5 שנים אחרונות.
    מה עושים במקרה כזה?


    תשובה:

    שלום לך,

    אין חובה הלכתית לקבל מחזור, אלא כאשר מקבלים ווסת או רואים מראה אוסר אחר- נאסרים. לכן, אם במהלך נטילת גלולות הפרוגסטרון לא תראי דם כלל- לא תאסרו ולא תצטרכו לפרוש כל אותו זמן.

    אצל חלק מהנשים, גלולות פרוגסטרון עלולות לגרום להכתמות ולדימומים לא סדירים. כדי להימנע ממצב שבו תאסרי ללא הכרח הלכתי מומלץ לקרוא את דף המידע העוסק בכתמים ואת הדף המדריך כיצד להתנהל לאור דיני כתמים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות