• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים חומים בשבעה נקיים

    כ״ה בטבת ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום, 
    אני ביום השני של שבעת הנקיים, הבוקר ראיתי על הבד צבע חום בהיר.
    בצהריים גיליתי שוב צבע דומה על התחתונית.
    האם עליי להפסיק את ספירת הנקיים? 
    תודה מראש


    תשובה:

    שלום לך,

    במקרה של מראה על עד בדיקה לא חלים דיני כתמים (תוכלי לקרוא על הסיבות לכך כאן), לכן התשובה לשאלתך תלויה בגוון המדויק של המראה שראית, כלומר יש לבדוק האם צבע ההפרשה נחשב לצבע אוסר.

    מבחינה הלכתית אנו מבחינים בין צבעים מותרים לאוסרים. ישנם גוונים אוסרים, למשל- אדום. ישנם גוונים- כגון: צהוב או לבן שאינם נוטים כלל לאדמומיות ואינם אוסרים כלל. בתווך ישנם גוונים מסופקים כמו למשל חום. במקרה של ספק מומלץ לפנות לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה. אם תבחרי שלא להראות יהיה עליך לנהוג איסור בכל מקרה של ספק, ולהתחיל בספירת שבעה נקיים מחדש. אם אינך יודעת למי לפנות, פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

     אם לאחר שאלת רב, יתברר כי המראה על עד הבדיקה טהור, ובנוסף לאחר מציאת הכתם על התחתונית ביצעת בדיקות נוספות שהיו תקינות- תוכלי להתעלם מהכתם שעל התחתונית. אם לא, אנא פני אלינו שנית ופרטי מה בדיוק ראית (גודל הכתם, צבע וכל פרט אחר הנראה לך חשוב).

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות