• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הכתמות לאחר המחזור עם גלולות זואלי

    ד׳ באדר ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום.

    התחלתי ליטול גלולות זואלי לפני יותר משבועיים וחצי. כל הזמן יש לי הכתמות מאז סיום המחזור ולכן אני לא מצליחה לעשות הפסק. קבעתי תור לרופא רק לעוד כמעט חודשיים…
    1. יש טעם בכלל לעבור לגלולות אחרות?
    2. מותר אולי לקחת 2 גלולות ביום למשך תקופה כדי למנוע הכתמות (כך עשיתי עם הסרזט אחרי הלידה וזה עזר לי)?
    3. יש איזה שהן הקלות לעניין ההפסק, המוך והבדיקות כדי שאוכל להצליח לספור 7 נקיים (נניח כמו אחרי לידה שלא עשיתי מוך ובדקתי רק פעמיים ב7 נקיים)?

    תודה.


    תשובה:

    שלום לך,

    דימומים והכתמות שכיחים במהלך תקופת ההסתגלות לאמצעי מניעה הורמונליים, לכן לא מומלץ לעבור בשלב זה לגלולות אחרות. תוכלי להרחיב בנושא כאן. הקפדה על שעת נטילה קבועה ("על השעון") עשויה להפחית את הכתמים ויש נשים שמדווחות שגם שתייה מרובה מסייעת בכך. מומלץ שתתרענני בדיני כתמים ותקראי את הדף העוסק בהתנהלות לאור דיני כתמים ותפעלי לפיו.

    באופן כללי לא מומלץ לשנות את מינון הגלולות ללא התייעצות עם רופאת נשים. כדאי לדעת שלעיתים הכפלת הגלולות מחריפה את ההכתמות, אף שיש מקרים שבהם היא אכן מפסיקה אותם.

    לא ניתן להתחיל בספירת שבעה נקיים לפני שעשית בדיקת הפסק טהרה תקינה. עם זאת, תוכלי לוותר החודש על בדיקת מוך דחוק.

    במהלך שבעה נקיים תוכלי, בחודש זה, להפחית במספר הבדיקות ולבדוק בנוסף להפסק הטהרה גם ביום הראשון והשביעי ובנוסף להוסיף בדיקה גם באחד הימים האמצעיים. שימי לב, לא ניתן לטבול ללא בדיקה ביום הראשון והשביעי ולכן חשוב ביותר שלא לשכוח בדיקות אלה.

    חשוב שתדעי למקרה הצורך שברוב קופות החולים ישנה אפשרות לראות רופאת נשים בדחיפות, תוכלי לברר בקופת החולים אליה את משתייכת כיצד והיכן עושים זאת.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.  

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות