• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חישובי וסתות ויצירת חזקות

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום

    רקע : לפני כ4 שנים נישאתי, לפני הנישואין למדתי הלכות נידה, מייד לאחר החתונה נכנסתי להריון. ומאז עוד פעמיים. עקב כך לא באמת יצא לי להצליח לחשב את ימי הפרישה ברצף אף פעם, וקצת שכחתי איך מחשבים את זה (אני מתכוונת להפלגה 30 וכו).

    כמו כן לא עשינו שום חזקות, וזכור לי שלמדתי שיש חזקות שצריך לעשות.

    אשמח מאוד אם תוכלי להסביר לי איזה חזקות עלי לעשות ואיך?

    תודה ותזכו למצוות.


    תשובה:

    שלום לך,

    1. אני מבינה משאלתך שאת שואלת על קביעת וסת לאישה שיש לה וסת שאינו קבוע. הדברים שלעיל מתייחסים לקביעת וסתות רק במצב זה, ולכן אם את חושבת שיתכן ויש לך וסת קבוע, או שאת משתמשת באמצעי מניעה הורמונליים אנא כתבי לנו שוב, על מנת שנכתוב לך מהי דרך קביעת הוסתות המתאימה למצבך, שכן הדברים הבאים מתאימים אך ורק למצב של וסת שאינו קבוע.

    במקרה שלאישה יש וסת לא קבוע ישנם שלושה תאריכים שבהם אנו חושבים שהוסת עשויה להופיע ולכן הם עונות פרישה: יום החודש, וסת ההפלגה ועונה בינונית:

    יום החודש- התאריך בו חל היום הראשון של הוסת בחודש העברי הבא.

    וסת ההפלגה- יתכן שהוסת הבאה תחול לאחר אותו מספר ימים שעברו בין שתי הוסתות הקודמות. סופרים את מספר הימים מהיום הראשון של הוסת הקודמת עד היום הראשון של הוסת הנוכחית, ושוב סופרים את אותו מספר ימים מהיום הראשון של הוסת הנוכחית והלאה. ביום אליו הגענו תחול וסת ההפלגה.

    עונה בינונית=30 יום. שוב נספור 30 יום קדימה מהיום הראשון של הוסת. ביום אליו הגענו תחול העונה הבינונית.

    כל עונות הפרישה הללו אורכות עונה אחת, כלומר יום או לילה בהתאם לזמן בו נראה הדם לראשונה. אם נראה ביום תחול עונת הפרישה ביום ואם נראה בלילה תחול עונת הפרישה בלילה. יש שנהגו להחמיר ולפרוש גם בעונות סמוכות.

    אם תכתבי לנו שאת מעוניינת במידע נוסף על מנהגים אלה נשמח להרחיב בנושא. בכל עונת פרישה נאסר על בני הזוג לקיים יחסי אישות, ויש לבצע בדיקה פנימית במהלך העונה. בעונה בינונית אפילו בדיעבד וגם אם עברה העונה בני הזוג אסורים בקיום יחסים עד שהאישה תבדוק את עצמה.

    2. אני מניחה שבשאלתך על החזקות את מתכוונת ליצירת חזקה שאין לחוש ל"רואה מחמת תשמיש". אנא קראי את דף המידע שבאתר העוסק בנושא. במידה ויהיו לך שאלות לאחר קריאת המאמר נשמח להשיב עליהם.

    בהצלחה!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות