• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים לאחר בדיקת רירית

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום וברכה,

    יש לי שאלה בנושא כתמים. עשיתי בדיקת רירית אצל רופאת נשים ביום השישי שלי למחזור (יום הראשון לספירת הימים הנקיים) לאחר הבדיקה היה לי דימום קל שעבר ביום למחרת והותיר אותי עם חלקיקים קטנים וחומים בבדיקת הטהרה. אני לא יודעת מה הדין לכתמים אלו, חשוב לציין שאני ובעלי מנסים להביא ילד וכל יום חשוב כי הביוץ שלי מגיע מוקדם ואם אני אדחה את ההפסק טהרה הסיכויים לקליטת הריון יהיו אפסיים.


    תשובה:

    שלום לך,

    מדברייך לא ברור מהי הבדיקה שבוצעה על ידי הרופאה, ומה היה המידע שקיבלת מהרופאה בנוגע לדימומים (למשל האם פצעה אותך, האם צפוי דימום, ואם כן כמה זמן צפוי שימשך).
    כפי שתוכלי לקרוא בדף המידע העוסק בדם מכה התשובות לשאלות אלו חשובות מאד לקביעת הדין בכל מקרה. אם ישנה אינדיקציה רפואית ברורה למקור דימום שנובע מפצע, דם הנראה ממנו לא יאסור אותך.

    אם תכתבי לנו שוב עם המידע החסר, נשמח לענות לך תשובה מדוייקת יותר.

    במידה ולא ידוע בברור על פצע שהוא מקור המראה הדמי, דינה של הבדיקה עם המראה החום תלויה בצבע המראה: האם הוא צבע אוסר או צבע מותר. שאלה זו צריכה להתברר בשאלת חכם לבקיא במראות.

    משאלתך לא ברור לחלוטין האם כבר התחלת את שבעת הנקיים ואת שואלת לגבי האפשרות להמשיך אותם, או שטרם ביצעת הפסק טהרה. הדין בכל אחד מהמקרים עשוי להיות שונה. במידה ותכתבי לנו שאלת המשך, אנא צייני בדברייך באיזה מהמצבים מדובר.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

     תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות