• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם חובה לקיים יחסים בליל החתונה?

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום,
    ברצוני לדעת איזו מצווה כתובה בתורה לקיום יחסי מין ביום החתונה, ליל הכלולות.
    אשמח אם תוכלי לתת לי מראה מקום של ההלכה.


    תשובה:

    שלום לך,

    קיום יחסים בין בני הזוג הוא חלק חשוב ומרכזי בנישואים, ו"בעילת מצווה" – קיום היחסים בפעם הראשונה, מביא את הנישואים לידי מימוש.

    למרות העדיפות הברורה לקיום יחסים בהקדם, אין חיוב הלכתי חד משמעי שיתקיימו באותו הלילה. במקרה שיש קושי בקיום יחסים בליל החתונה אין איסור הלכתי לדחות אותם, ואל לבני הזוג לכפות על עצמם לקיים יחסי אישות מתוך כורח. 
    הוצאת שכבת זרע לבטלה בכוונה כמובן אסורה גם על חתן בליל חתונתו.

     
    חשוב לזכור שבני זוג שבחרו לא לקיים יחסים, והאישה נאסרה בטרם ניסו לממש את נישואיהם אסורים בייחוד ואינם יכולים לישון יחד בבית נפרד (במקרה כזה יש לקבל הדרכה מדוייקת מרב או יועצת הלכה כיצד עליהם לנהוג). מצב זה הוא מצב מאד לא נעים ומסובך, וחשוב לעשות מאמץ למנוע אותו.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות