• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חישוב ימי פרישה במחזור ארוך

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום וברכה!
    אני צריכה עזרה בחישובי זמני פרישה. אני חמישה וחצי חודשים לאחר לידה, מניקה מלא. מאז הלידה קבלתי מחזור שלוש פעמים. חודשיים אחרי לידה, לאחר 57 יום ועכשיו לאחר 44 יום. חישובי פרישה רגילים מתבססים על מחזור סביב 30 יום. לפי הנתונים האלה, אין קשר בין 30 יום ובין עונת וסת, לעומת זאת יתכן מאוד קיום יחסים בעונת הווסת. מה עושים? לפי מה מחשבים?
    לתשובתכם אודה וישר כח!


    תשובה:

    שלום לך,

    מכיוון שכבר יצרת חזקה שהמחזור שלך ארוך משלושים יום, אינך צריכה לחשוש לעונת החודש ולעונה הבינונית. עלייך לחשוש רק לעונת ההפלגה על פי הווסתות הקודמות (כלומר לספור את מספר הימים שחלפו בין הווסת הקודמת לזו שקדמה לה, ולאחר שיעבור מספר ימים זהה תהיה עונה זו עונת הווסת).
    אם המחזור שלך ישוב ויתקצר, ויעמוד על פחות משלושים יום יהיה עלייך לשוב ולבדוק לאילו וסתות עלייך לחשוש.

    מומלץ שבמקרה שאת חוששת שאת עומדת לדמם בשל מחושים שונים או מסיבה אחרת תהיי ערנית לכך, אך כל עוד לא מדובר בווסת ההפלגה ולא נאסרת בדרך כלשהי, את מותרת.

    יש לציין שמחזורים ארוכים וסדירים פחות מהרגיל הם תופעה נפוצה ושכיחה לאורך כל תקופת ההנקה.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.

     


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות