• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום בעקבות גלולות?

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום וברכה,

    ילדתי לפני קרוב לשלושה וחצי חודשים – לידה ראשונה. איני מניקה ואני נוטלת גלולות למניעת הריון ("הגלולה הסגולה"). הצלחתי לספור 7 נקיים ולטבול כחודשיים לאחר הלידה ויומיים לאחר מכן שב והופיע דימום. מאז אינני מצליחה להיטהר. חשוב לי לציין שמה שאני רואה בעד בדיקה אינו כתם אלא דם. אני די בטוחה שכל הדימומים האלה הן כתוצאה מהגלולות שאני נוטלת כבר כחודשיים.
    אני כבר ממש מיואשת, כבר שלושה וחצי חודשים שבעלי לא ישן איתי שלא לדבר על הקושי שלו עם כל העניין.
    מה לעשות, אולי יש אמצעי מניעה אחר שאת ממליצה כי המצב כבר בלתי נסבל…

    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום לך,

    לא פעם מלווים החודשים הראשונים לשימוש בגלולות למניעת הריון בדימומי הסתגלות. ברוב המקרים דימומים אלו מפסיקים לאחר שתיים או שלוש חפיסות של גלולות, ובמקרים רבים כדאי להמתין להסתגלות לגלולה.

    לא פעם נשים שגלולה אחת אינה מתאימה להן מסתדרות היטב עם גלולה אחרת, שיש לה הרכב שונה. יתכן ותרצי לברר עם הרופאה שלך את האפשרות להשתמש בגלולה שונה.
    אם נראה שהגלולות אינן אמצעי מתאים לך ניתן לשקול שימוש באמצעים אחרים. שימוש בהתקן תוך רחמי הוא אפשרות, אך היא מתאימה בעיקר למקרה של מניעה לתקופה ארוכה, שלא בהכרח מתאימה לך. אמצעי נוסף שניתן לשקול את השימוש בו הוא הדיאפרגמה. שימוש בדיאפרגמה בתוספת קוטל זרע נותנת הגנה מהריון של כ95%, ורבני האתר – הרב הנקין והרב ורהפטיג – מתירים שימוש בה במקרה ששימוש באמצעים אחרים מעורר בעיות משמעותיות.

    במקרה שאת מחליטה להשתמש בדיאפרגמה חשוב שתודאי שהרופא שלך מיומן בהתאמת דיאפרגמה, שכן דיאפרגמה שאינה מותאמת אישית למידתך באופן מדוייק אינה יעילה כלל.  

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות