• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הפסק טהרה מוקדם

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שבוע טוב,

    כנראה שאוכל לעשות 'הפסק' מחר, אלא שלא אהיה במקום בו יש אפשרות לשטוף וכו' (יש רק שירותים ציבוריים). האם אני יכולה לעשות את הכל בבוקר ורק לבדוק לפני שקיעה? עד כמה זמן לפני השקיעה (הכי הרבה) אפשר לעשות את ההפסק? כמו כן, האם חייבים לשים מוך דחוק או שבמידה שזה מפריע לי (אצטרך ללכת די הרבה ברגל, ואני חוששת שזה יהיה מאוד לא נוח), זה בסדר לוותר, למרות שכל השנים אני מקפידה כן לשים?

    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום לך,

    אם הדימום נפסק לפני כן, את יכולה בהחלט לשטוף את עצמך בשעה מוקדמת ולא בסמוך לבדיקת הפסק הטהרה.

    ישנה עדיפות לביצוע בדיקת הפסק הטהרה לקראת השקיעה, בשעות אחר הצהריים שלאחר זמן  מנחה קטנה (שהוא שעתיים וחצי זמניות לפני השקיעה (שהן מעט יותר משעתיים שלנו בחורף, ומעט יותר משעתיים וחצי שלנו בקיץ).
    ניתן להסתמך גם על בדיקת הפסק טהרה שנעשתה בשעות הבוקר, בתנאי שהדימום נפסק ביום שלפני כן. עוד בנושא תוכלי לקרוא בדף המידע העוסק בנושא.

    ויתור על בדיקת המוך הדחוק אינו מעכב את המשך תהליך הטהרה. בשעת הצורך, כמו במקרה שאת מתארת, ניתן לותר עליה.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד דרך מערכת "שאלי את היועצת"

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות