• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    בדיקות טהרה וצבעי מראות

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום רב,
    קיבלתי וסת, הדימום פסק לאחר יומיים ונותרו הפרשות חומות. היום (ביום השישי), אני מתכוונת להתחיל בהפסק טהרה, וכפי שנאמר לי עליי לבדוק עצמי פעמיים ביום הראשון (בוקר וערב). הבוקר ראיתי על בד הבדיקה הפרשה חומה בהירה, כיצד עליי להתייחס לזאת? ובאופן כללי ארצה לדעת האם הפסק טהרה מתחיל רק מרגע שהבד נותר נקי ולבן לגמרי, או שניתן להתחיל לספור כשעדיין נותרו הפרשות חומות בהירות?
    בתודה מראש.


    תשובה:

    שלום לך,

    משאלתך לא ברור אם את מבחינה בין בדיקת הפסק טהרה, לבין בדיקות היום הראשון של שבעה נקיים שיכולות להתבצע רק ביום מאוחר ליום שבו התבצעה בדיקת הפסק טהרה תקינה. אם אינך בטוחה שההבדל ביניהן ברור לך, אנא קראי את דפי המידע העוסקים בהפסק טהרה ובשבעה נקיים. אם יהיו לך שאלות בעקבות הקריאה נשמח מאד לעמוד לרשותך.

    הבדיקות צריכות להיות נקיות מכל צבע שמוגדר בהלכה כצבע אוסר. כפי שתוכלי לקרוא בדף המידע העוסק בכך, ישנן הפרשות בצבעים מותרים שאינם מונעים את המשך הספירה כרגיל, וישנן הפרשות בצבעים שמצריכים שאלת חכם (כמו צבע חום).

    אם תרצי את עזרתנו במציאת דמות מתאימה באזורך אליה ניתן להפנות שאלות שדורשות בקיאות במראות השונים, תוכלי לשוב ולכתוב לנו דרך מערכת "שאלי את היועצת" בצירוף אזור מגורייך, ואנו נשתדל לאתר דמות מתאימה בסביבתך.

    במקרה שהצבע שנראה על עד הבדיקה איננו אוסר תוכלי להמשיך בתהליך הטהרה כרגיל. אם הצבע אוסר אותך, או שלא תשאלי ולא תדעי שהוא אינו אוסר, עלייך לבצע שוב בדיקת הפסק טהרה ולהתחיל שוב בספירת שבעה נקיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות