• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    רוצה הסבר על דיני וסתות

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום רב.
    אשמח אם הרבנית תוכל להזכיר לי מהם ימי הפרישה סמוך לווסת – אין לי מחזור סדיר, הוא בהפרשים של יום, יומיים.
    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום לך,

    במקרה של וסת שאינה וסת קבוע כפי שהוא מוגדר הלכתית, יש לחשוש לווסת בשלושה תאריכים:

    יום החודש – אותו תאריך בו הופיעה הווסת בחודש העברי הבא.

    עונה בינונית – היום השלושים מיום הווסת האחרונה.

    וסת הפלגה – סופרים את מספר הימים שהיו בין הווסת האחרונה לזו שלפניה (הפלגה), ושוב סופרים את אותו מספר ימים מיום הווסת האחרונה. היום אליו הגענו בספירה זו הוא יום וסת ההפלגה.

    בכל הוסתות הללו יש לפרוש ולא לקיים יחסים בעונה (יום / לילה) שבו הופיעה הוסת הקודמת, ולבצע בדיקה הלכתית במהלך העונה. אם עברה העונה שבה חלה העונה הבינונית על פי החישוב שלך מבלי שבדקת, את אסורה על בעלך עד שתבצעי בדיקה.

    אם תרצי לכתוב אלינו שוב עם התאריכים של הוסתות האחרונות שלך בכדי שנעזור לך לחשב מתי יהיו ימי הפרישה הבאים, תוכלי לעשות זאת דרך מערכת "שאלי את היועצת".

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות