• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    איך אוכל לכפר?

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום,

    לפני קיום יחסים עם בעלי הייתי בשרותים והיה לי כתם חום בהיר על נייר הטואלט, כייון שהווסת שלי מגיעה תמיד באותו תאריך והייתי 3 ימים לפני מועד קבלת הווסת הערכתי בטעות כי אין קשר לווסת.. אך היה לי ספק קל.
    אחרי כשעתיים לאחר קיום היחסים גיליתי כי באמת קיבלתי וזהו היה דם וסת.

    האם יש הלכה משהו שאוכל לעשות על מנת לכפר על הנעשה?

    תודה.


    תשובה:

    שלום לך,

    מהפרטים שנתת בשאלתך כלל לא ברור שעשית מעשה שיש לכפר עליו.

    מראה דמי על נייר טואלט אינו אוסר במקרים רבים (תוכלי לקרוא על כך כאן), אפילו אם הוא בצבע אוסר. גם אם ראית את המראה באופן שאוסר אותך, יש לברר מה הדין של הצבע המדוייק שבו היה המראה, שכן ישנם גוונים של חום בהיר שאינם אוסרים, והתיאור שלך לפיו הנחת שלא מדובר בדימום מצביע על כך שיתכן והצבע שראית היה צבע טהור.

    כשאת מותרת, גם אם ראית כתם לא מטמא, אין איסור על קיום יחסים. יש הנמנעים מקיום יחסים במקרה של ראית כתם, גם אם אינו מטמא, אולם רק כאמצעי זהירות מכיוון שאם נראה דימום בסמוך לקיום יחסים זוהי בעיה הלכתית משמעותית. במקרה שלא נראה מראה דמי על איבר הבעל או בצמוד לקיום יחסים אין בעיה עם קיום יחסים במצב כזה.

    מרחק של שעתיים מקיום היחסים ועד לראיית דימום, אינו נחשב מבחינה הלכתית כסמוך, ויש להתייחס לכך כצרוף מקרים בלבד.

    כל עוד לא מדובר בעונת פרישה סמוך לוסת, שבה אסור לקיים יחסים, והכתם שראית לא היה אוסר, לא עשית שום דבר שהיה עלייך להימנע ממנו.

    אם את חשה צורך לעשות מעשה של חיזוק רוחני בעקבות מקרה זה, תוכלי לקבל על עצמך ללמוד היטב הלכות טהרת המשפחה, ובייחוד הלכות פרישה סמוך לווסת.
    אפיק נוסף של מעשים טובים שיכול לשמש כמנוף להתעלות, ובמקרים שיש צורך בכפרה גם לכפרה, הוא מתן צדקה.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות