• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    קושי בקיום יחסים שבוע אחרי החתונה

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    התחתנתי לפני שבוע ומאז לא הצלחנו לקיים יחסי מין מלאים. יש לי כאבים חזקים בזמו החדירה (גם לאחר שימוש בג'ל).

    ממה זה יכול לנבוע והאם יש דרך לפתור את הבעיה?


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    קיום יחסים הוא שפה שלעיתים לוקח זמן ללמוד אותה ולהפוך אותה למענגת עבור שניכם.

    מהתיאור המצומצם שלך לא ניתן להבין לגמרי מה קורה ביניכם, וגם לא לדעת מה הגורם לקושי שאתם נתקלים בו.

    אם תרצי לכתוב אלינו שוב ולהסביר ביתר הרחבה מה קורה כשאתם מנסים לקיים יחסים, יתכן ונוכל לתת תשובה מדוייקת יותר. בלי מידע נוסף נוכל לתת תשובה כללית בלבד: פעמים רבות כאב נגרם בשל כיווץ של שרירי הנרתיק, והרפייה של השרירים עשויה להועיל. אם תרצי, תוכלי לתרגל כיווץ והרפיה של שרירי הנרתיק במהלך היום, בינך לבין עצמך, ויתכן שהדבר יועיל לך במהלך קיום היחסים. אם את סבורה שתרגילים כאלה, שימוש בכמות גדולה יותר של ג'ל, ושכיבה באופן שהאגן מורם מעל המיטה באופן נוח (למשל על ידי כרית או מגבת) לא יפתור את הבעיה, מומלץ שתפני לרופא בכדי לוודא שאין גורם פיזיולוגי שמקשה עליכם.

    יתכן והדרכה פרטנית לגבי קיום יחסים תוכל להועיל לכם. אם תשובי ותכתבי לנו דרך מערכת "שאלי את היועצת" ותצייני היכן אתם בארץ, נוכל לנסות לסייע לך ליצור קשר עם מישהי באזור מגורייך שתוכל להדריך אותך. יתכן שתעדיפי להתקשר לקו הפתוח ולשוחח ישירות עם יועצת הלכה.

    שימי לב: אם היתה חדירה כלשהי יתכן שאתם אסורים מדין "דם בתולים". כדאי לבדוק את הנושא באופן מפורט עם רב או יועצת הלכה.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

     כל טוב ובהצלחה!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות