• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    על זמן ביצוע ההפסק

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    ב"ה
    ליועצת שלום,
    ברצוני לדעת האם הפסק טהרה של שעה לאחר שקיעה תופס?
    גם את ההפסק הזה עשיתי באחור של יומיים,
    בעלי חישב את הזמן ויודע את יום טבילתי.
    האם משום שלום בית אפשר לטבול ביום חמישי?
    יש בינינו חיכוכים שאני לא בודקת בזמן.
    תודה.


    תשובה:

     שלום לך,

    יום ההפסק אינו נחשב לאחד משבעת הנקיים שניתן להתחיל בספירתם רק לאחר שכבר בוצע הפסק טהרה ביום מוקדם יותר. שעה לאחר שקיעה כבר לילה מוחלט, ולכן מבחינה הלכתית זהו כבר היום הבא. אם ביצעת בדיקת הפסק טהרה שעה לאחר השקיעה ביום חמישי הרי שמבחינה הלכתית זהו כבר יום שישי ואי אפשר לספור את יום שישי כיום הראשון של שבעת הנקיים, אלא רק לבצע בו הפסק טהרה.

    להפסק הטהרה ולשבעה נקיים אין יום קבוע. זהו תהליך שתלוי בביצוע הבדיקות. אישה שלא ביצעה בדיקת הפסק טהרה וספרה שבעה נקיים כולל בדיקות ביום הראשון וביום השביעי לפחות אינה יכולה לטבול גם אם חלפו שנים מאז שנאסרה לאחרונה. שימי לב שגם אם בוצעה בדיקת הפסק טהרה אך בימים הבאים לא בוצעו בדיקות שבעת הנקיים לא יתחילו ולא ניתן יהיה להשלים את התהליך במועד המתוכנן. (אנא קראי על כך כאן).

    לא ברור מדברייך מדוע את נמנעת מביצוע בדיקות הטהרה ויתכן שמה שמקשה עלייך הוא עניין פתיר. נשמח לעמוד לרשותך במערכת "שאלי את היועצת" אם תרצי לכתוב לנו על הקושי שלך, וננסה למצוא את הדרך להקל עלייך בהקשרים אלו.

    לעיתים נשים סבורות שרק בדיקה סמוך לשקיעה נחשבת לבדיקת הפסק טהרה. כפי שתוכלי לקרוא בדף המידע העוסק בכך (ראי כאן), מחשבה זו אינה נכונה. אם במהלך יום חמישי או הימים שקדמו לו ביצעת בדיקה – גם אם בשעה מוקדמת – או שבדקת באופן אחר שהדימום הפסיק לחלוטין, יתכן וניתן יהיה להקדים את המועד ההלכתי שממנו ניתן לספור שבעה נקיים במקרה שלך. תוכלי לכתוב שוב למערכת "שאלי את היועצת" ולכתוב כל מידע על האופן שבו ביררת שהדימום שלך הפסיק, ונשמח לנסות למצוא פתח להקדמת ספירת הנקיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות