• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    נסיונות טהרה

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום,
    אני נמצאת כרגע כ-4 שבועת לאחר לידה. אני כרגע כל יום מנסה לעשות בדיקת טהרה בלילה מכיוון שכבר אין לי דימום…

    זאת אומרת כאילו יום שלם יכול להיות שאין לי ופתאום אחרי יום יהיה קצת. אתמול עשיתי בדיקה והכל היה תקין וגם הבוקר כשהתעוררתי לאחר שעתיים הלכתי שוב לשירותים וראיתי כתם חום…הוא היה ארוך והוא היה יחסית מאוד למעלה בפד, הכי הכי למעלה. הוא בערך באורך של גפרור. זה צבע חום לא כהה במיוחד. השאלה מה אני עושה האם לבדוק שוב בערב ולהמשיך כאילו מאתמול התחלתי או להתחיל היום?


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    כפי שתוכלי לקרוא בדף המידע העוסק בטהרה לאחר לידה, הדימום לאחר הלידה נוטה להיות לא רציף, וחזרה של דימום לאחר שלכאורה פסק היא תופעה שכיחה.

    כמו בכל זמן אחר, גם לאחר לידה, רק מראות בצבע אוסר יכולים לאסור אותך, וכתמים שמוגדרים הלכתית ככאלה שאינם אוסרים לא יאסרו אותך. תוכלי לקרוא על התנאים השונים שדרושים כדי שתאסרי בשל כתם כאן.

    נשמע מדברייך שהכתם שראית היה קטן מגודל "גריס" ולכן בלי קשר לצבעו הוא אינו יכול לאסור אותך. עם זאת, קשה להבין משאלתך מה היו מימדיו המדוייקים ומה היה צבעו בדיוק. אם אינך בטוחה לגבי דינו של המראה מומלץ לפנות לרב או יועצת הלכה באיזור מגורייך שיקבעו מהו דין הכתם. אם אינך יודעת למי ניתן לפנות במקום מגורייך תוכלי לכתוב שוב למערכת "שאלי את היועצת" ולציין היכן את גרה, ונשמח לסייע לך באיתור דמות מתאימה באזורך.

    בכל מקרה שבו נראה מראה שאינו אוסר ניתן להמשיך כרגיל בתהליך הטהרה. בכל מקרה שבו נראה מראה בצע אוסר ובאופן שאוסר, יש לבצע שוב בדיקת הפסק טהרה ולהתחיל שוב בספירת שבעה נקיים.

    כתבת שביצעת את הפסק הטהרה בלילה. אם התכוונת לכך באופן מילולי הרי שאין זה הזמן המתאים לביצוע הבדיקות. בדיקת הפסק טהרה צריכה להתבצע לפני השקיעה כדי שניתן יהיה לספור שבעה נקיים ביום מאוחר יותר. תוכלי לקרוא על כך כאן.

    נשמח לעמוד לרשותך בשאלות נוספות בעתיד.

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות