• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום אחרי שימוש ארוך בסרזט

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    אני כמעט שנתיים אחרי לידה שישית, מניקה 4–5 פעמים ביום ולוקחת סרזט. כבר שלושה ימים יש לי כתמים, לא כמות דם של מחזור, אבל כתמים חוזרים ונשנים (הולכת בלי פד לאורך יום אבל בסוף יום יש 3–4 כתמים).
    לא מסתכלת בנייר טואלט, אבל יכול להיות שיש דימום בניגוב.
    לוקחת מינון כפול כדור בבוקר וכדור בערב.
    מאיזה שלב צריך להתייחס לכתמים אחרת?


    תשובה:

    שלום לך,

    כל עוד לא מדובר בשטף דם, כמו בזמן הווסת, יש להתייחס לכל כתם בנפרד על פי דיני כתמים (עוד על ההגדרה ההלכתית לכתם תוכלי לקרוא כאן).

    לא ציינת בדברייך שהכפלת מינון ההורמונים נעשה בהתייעצות עם רופאת הנשים שלך. אם מסיבה כלשהי עשית זאת בלי להתייעץ עם הרופאה מוטב שתשוחחי איתה בהקדם. יתכן שבדיקה רפואית תביא להמלצות שונות. הכתמות מהסוג שאת מתארת עשויות לעיתים להוות אינדיקציה לכך שכדאי לשקול החלפה של אמצעי המניעה, ומומלץ להתייעץ עם רופאת הנשים שלך גם בהקשר זה.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    כל טוב! 

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות