• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום ארוך עם התקן תוך רחמי

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום רב,
    ילדתי לפני כ– 8 חודשים ושמתי התקן רגיל לפני כ– 3 חודשים.
    מאז ההתקן הדימום במחזור החודשי שלי מאוד ארוך, אפילו מעל שבוע עדיין יש מעט דימום.
    יוצא שאינני טהורה במשך כמעט 3 שבועות. אינני רוצה לקחת גלולות. האם יש פתרון לבעיה?

    שאלה נוספת – לפעמים באמצע החודש, לאחר שכבר טבלתי יש לי דימום קל, ככל הנראה כתוצאה מהביוץ עצמו. האם זהו דימום מטמא?


    תשובה:

    שלום לך,

    שלושה חודשים לאחר הכנסת התקן הוא זמן שבתוך הטווח הנורמלי לדימומי הסתגלות בעקבות ההתקנה, ויתכן שהתופעה שאת מתארת תחלוף בחודשים הבאים. התקן אמנם נוטה להביא להארכת הדימום אך בדרך כלל לא באופן משמעותי כל כך. אם אינך רואה שינוי מומלץ להתייעץ עם רופאת הנשים שלך ולאחר שתביני את המקור הפיזיולוגי לתופעה לנסות לקבל מידע נוסף שיאפשר קבלת החלטות.

    בנוסף, חשוב לברר שכל מה שאת מגדירה כ"מעט דימום" אכן אוסר אותך. לעיתים ישנן הפרשות שמבחינה הלכתית צבען אינו מוגדר צבע אוסר, והן אינן מונעות ביצוע הפסק טהרה והתחלה של שבעה נקיים. אם אינך יודעת על יועצת הלכה או רב במקום מגורייך אליהם ניתן לפנות בשאלת חכם, תוכלי לכתוב שוב למערכת "שאלי את היועצת" ולכתוב היכן את גרה, ונשמח לכוון אותך לדמות מתאימה. יתכן ויסתבר לך שמבחינה הלכתית הדימום קצר משאת חושבת.

    כל דימום מהרחם עשוי לאסור אותך בלי קשר לסיבתו הפיזיולוגית. בכל מקרה שבו את רואה דימום כזה חשוב לבדוק האם הוא אוסר בודאות או שהוא נכנס להגדרה ההלכתית של כתם, ואם כן, האם הוא אוסר על פי דיני כתמים. כל מראה שתראי יצטרך להיבדק בפני עצמו.
    בנוסף כדאי לבחון את הנושא עם הרופאה שלך מבחינה רפואית.

    נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

    כל טוב!

     


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות