• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    קביעת וסת גוף לפי מדידת חום

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום,

    אני מודדת חום בבוקר מזה כ–8 חודשים, ובעזרת המדידה אני מזהה במדויק את היום שבו אקבל מחזור (באותו בוקר של יום קבלת המחזור, הטמפ' שלי צונחת ב–0.2 מעלות או יותר. עד כה לא קרה לי שקיבלתי מחזור לפני שהטמפ' צנחה).
    שאלתי היא האם ניתן להגדיר על סמך מדידת החום את קביעות הוסת?
    אין לי וסת קבועה של תאריך עברי או הפלגה, אבל אני יודעת לזהות בודאות את יום קבלת המחזור.
    האם עדיין חובה עלי לפרוש ביום החודש, בוסת ההפלגה ובעונה הבינונית?

    תודה רבה מראש וישר כח על העבודה הברוכה.


    תשובה:

    שלום לך,

    אם צניחת הטמפרטורה קורית רק בזמן זה, והוסת איננה מגיעה מבלי שתתרחש, את יכולה לקבוע וסת גוף לעניין זה. המשמעות ההלכתית של קביעת וסת הגוף היא שמרגע שהתופעה חזרה 3 פעמים ברצף אינך צריכה לחשוש לימי פרישה אחרים, אלא רק לוסת זו. לא תאסרי עד לצניחת טמפרטורות זו, ומאידך ברגע שתופיע תהיי אסורה בקיום יחסים עד שתופיע הוסת (או שתבצעי בדיקה והיא תצא תקינה אם הוסת לא תופיע באותו היום).

    אם תופיע וסת בזמן אחר תצטרכי לחשוש לימי הפרישה של וסת לא קבוע מאותה הראיה במקביל לוסת הגוף הקבועה שלך. רק אם יהיה רצף של 3 פעמים שבהם תופיע התופעה שלה קבעת את הוסת מבלי שיראה דימום תיעקר הוסת הזו, ותחזרי להיות מבחינה הלכתית ככל אישה אחרת שאין לה וסת גוף.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות