• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הכוונה לקראת הכנסת מירנה

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    שלום רב,
    ביום א’ נטהרתי ומחר, יום רביעי, אני אלך לרופאה להתקין מירנה.
    1. הבנתי שיש דימום לאחר ההתקנה. האם אהיה טמאה? מכיון שקראתי באתר שיש מצב שאם אני טהורה ועושה את ההתקן דימום זה אינו מטמא אלה נחשב דימום מכה.
    2. במידה ודימום זה אינו מטמא, איך אדע כמה זמן הדימום לא מטמא שהרי קראתי שהדימום יכול להמשך כחצי שנה.
    3. כיצד עלי לזהות מתי להתחיל להטהר?
    אשמח מאוד לייעוץ נרחב בנושא המירנה והטומאה.


    תשובה:

    שלום לך,

    כפי שכתבת שקראת באתר, אכן הדימום מההתקנה עצמה נחשב לדם מכה ואינו אוסר.
    האמירה שהדימום יכול להימשך כחצי שנה אין משמעה שיש לצפות לדימום רציף במשך חצי שנה, אלא שבתקופה זו דימומים בין וסתיים הם תופעת לואי שכיחה. הדימום שנחשב לדם מכה הוא רק הדימום שנגרם מפעולת ההתקנה של המירנה ומופיע מיד בעקבותיה, ועשוי להימשך כיממה או מעט יותר. דימומים שיראו אחר כך אינם קשורים לפציעת הרחם בעת הכנסת המירנה ולכן ההגדרה של דם מכה אינה חלה עליהם.

    חשוב מאד לקראת הכנסת התקן להתרענן היטב בלימוד דיני כתמים: רבים מדימומי ההסתגלות יתאימו להגדרה ההלכתית של ‘כתם’ אותה תוכלי לקרוא כאן, ובהתאם לא יאסרו אלא במקרה שיתקיימו במקביל כמה תנאים עליהם תוכלי לקרוא בהרחבה בדף העוסק בדיני כתמים. כדאי מאד לוודא שאת מבינה הלכות אלה ומתנהלת בהתאם (למשל בהקפדה על לבישת בגדים תחתונים צבעוניים וכד’) כדי להימנע מלאסור את עצמך כשאין בכך הכרח הלכתי.

    כאמור, הטוב ביותר יהיה להימנע מלאסור את עצמך. אם בכל זאת תאסרי הרי שתוכלי לקיים את תהליך הטהרה כרגיל. במקרה כזה חשוב לזכור שאי אפשר להתחיל בספירת שבעה נקיים לפני שיחלפו ימי ההמתנה המינימליים.
    אם נוצר מצב שבו נאסרת ואת מתקשה להיטהר חשוב שתהיי בקשר כדי לקבל הדרכה מתאימה שתסייע לך לצלוח את התקופה המאתגרת.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת לשאלות נוספות,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות