• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום ברחם בהריון

    י׳ בשבט ה׳תשע״ו

    שאלה:

    היה לי דימום ברחם.
    והלכתי לרופא ואולטרסואד והוא בדק והכל עבר ב"ה.
    השאלה היא האם אנחנו מותרים?
    היה אולטרסאונד פנימי וכד'
    אני בשבוע 14 להריון.
    תודה.


    תשובה:

    שלום וברכה לך!

    בשאלתך חסרים מספר פרטים שיאפשרו לנו לתת תשובה מדוייקת. לכן היות וישנם מספר אפשרויות במקרה שתיארת, נפרט כאן את האפשרויות השונות, ובמידת הצורך תוכלי לחזור אלינו שוב דרך מערכת שאלי את היועצת ונשמח לסייע לך באופן ממוקד יותר.

    אם הדימום היה רק בתוך הרחם ולא יצא החוצה אל הנרתיק – בכל מקרה לא נאסרת ממנו.

    אם הדימום יצא מן הרחם אל הנרתיק ונראה במהלך הבדיקה (למשל על מוט האולטרסאונד, על הכפפה של הרופא וכן הלאה) – נאסרת ועלייך להתחיל את תהליך הטהרה.

    לעומת זאת אם בבדיקה לא נראה דם שיוצא מהרחם, ואת הדימום ראית לפני הבדיקה או לאחריה יוצא מגופך, השאלה אם נאסרת או לא נאסרת תלויה באופן המדוייק בו ראית אותו:
          אם ראית שטף של דם יוצא מגופך, בדומה לווסת – הרי שנאסרת ויהיה עלייך להתחיל את תהליך הטהרה.
          אם ראית כתמים של דם, יש לבחון כל כתם בפני עצמו לפי דיני כתמים. למשל, אם ראית כתם של דם על בגד תחתון צבעוני לא נאסרת ממנו אך אם ראית כתם גדול מגריס על בגד לבן – כן נאסרת וכן הלאה.
    במקרה כזה מומלץ שתעייני בקישור כאן העוסק בדיני כתמים, ובמידת הצורך תוכלי לכתוב לנו שוב למערכת שאלי את היועצת לפרט מה בדיוק ראית ונשמח לעמוד לרשותך.

    בינתיים, כל טוב
    הריון קל ובריא
    ובשורות טובות!

    שולמית בן שעיה, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות