• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימומים עם סיזוניק

    כ״ג בטבת ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום רב,
    בהמלצת רופאת הנשים התחלתי גלולות בשם סיזוניק – גלולות שלוקחים אותם שלושה חודשים ברציפות ורק לאחר 3 חבילות מקבלים מחזור.
    החודשיים הראשונים היו מאד טובים ללא תופעות לוואי, אך מרגע שהתחלתי את החבילה השלישית התחילו לי דימומים שלא מפסיקים… זה לא כתמים קטנים, זה יותר כמו הפרשות דמיות כאלה… בעלי ניסה להסביר לרב את הבעיה והרב אישר לנו להמשיך להיות ביחד. אך שבוע עבר ועדיין יש דם ואני מפחדת שאנחנו אסורים.
    אין לי הרגשה כמו במחזור וגם לא אותה כמות של זרם.
    בבקשה: התור הבא לרופאת נשים שלי הוא רק בסוף החודש ואין לי עם מי להתייעץ שכן היא לא מקבלת שיחות טלפוניות. אשמח לכל עזרה שתוכלו להציע לי. האם להפסיק את הגלולות באמצע החבילה ולקבל מחזור תוך כמה ימים?


    תשובה:

    שלום לך,

    נשים רבות מדממות בצורה לא סדירה, או רואות כתמים, בתחילת השימוש באמצעי מניעה הורמונליים. כיוון שאת עדיין בסבב הראשון של הגלולות מה שאת חווה הם ככל הנראה דימומי הסתגלות, שהם חלק מתופעות הלוואי הרגילות של התרופה. ברוב המקרים מומלץ להמשיך בנטילת הגלולות עד סוף החפיסה, כדי לאפשר לגוף להתרגל לגלולות. אם את מתלבטת, פני לרופאת הנשים שלך.

    כדי להיערך בתקופת ההסתגלות באופן שימנע ממך להיאסר ללא הכרח הלכתי כדאי לקרוא את הדף על התנהלות לאור דיני כתמים. כדאי גם להקפיד על נטילת הגלולה בדיוק באותה שעה מדי יום ('על השעון'), אצל נשים רבות הקפדה על נטילת הגלולה מצמצמת את ההכתמות.

    כדי לדעת את הדין בכל אחד מהמקרים, צריך לבחון את משמעותו לאור דיני כתמים. בכל מקרה שבו את רואה מראה דמי, אם מדובר בדימום בשטף כמו בווסת הרי שזה דימום שאוסר. במקרים אחרים, יתכן שמדובר במראה שמתאים להגדרה ההלכתית של כתם. אם אכן מדובר בכתם הרי שיש לדון בכל אחד מהמקרים שבהם ראית מראה דמי על פי דיני כתמים ולבחון את משמעותו ההלכתית.

    כדי שנוכל לענות על שאלתך, נשמח אם תחזרי אלינו עם פרטים נוספים, לגבי כל מקרה :

    • על מה ראית את הכתמים?
    • באיזה צבע הם?
    • מה גודלם?
    •  האם יתכן שהיו מראות נוספים שלא כתבת עליהם?

    נמתין לתשובתך, כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות