• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום כחצי יום אחרי קיום יחסים עם סרזט

    ב׳ באדר ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום רב.
    אני עדין נוטלת גלולות סרזט אך הפסקתי להניק מזה כחודשיים.
    בפעמיים האחרונות, כחצי יום לאחר קיום יחסים (בצהרים שלמחרת), התחיל דימום קל מאד מאד אך ברור, שנמשך כיומיים.
    האם נחשב כמצב של ראית דם לאחר יחסים?
    האם ידוע על מקרים כאלו עם נטילת גלולות?

    בתודה


    תשובה:

    שלום לך,

    דימום ידון כ"ראייה לאחר קיום יחסים" רק אם נראה מיד לאחר שהייתם ביחד. ולכן המראה שאת מתארת נידון ככל מראה דמי אחר. תוכלי להרחיב על כך כאן.

    מבחינה הלכתית אנחנו מבחינים בין ראיית דם בשטף, לבין כתם. תוכלי לקרוא על ההבדל בין כתם לראיית דם בשטף בדף המידע המגדיר מהו כתם. מדברייך לא ברור לנו מהו סוג הדימום שראית. 

    אם ראית דם בשטף, נאסרתם ואז לאחר שיעברו ימי ההמתנה המינימליים עליך לעשות הפסק טהרה ולספור שבעה נקיים כרגיל.

    אם ראית כתם, כתמים אוסרים רק בתנאים מסוימים. תוכלי לקרוא על התנאים שצריכים להתקיים כדי שכתם יאסור אותך בדף המידע העוסק בדיני כתמים. אם נאסרת עלייך להיטהר כרגיל לאחר שיעברו ימי ההמתנה המינימליים.

    אם את מתלבטת מה בדיוק ראית, חזרי אלינו עם פרטים נוספים.

    דימומים לא סדירים שכיחים בעת השימוש באמצעי מניעה הורמונליים ובמיוחד בכאלה המכילים פרוגסטרון בלבד. ייתכן שגם הפסקת ההנקה גרמה לשינוי הורמונלי שגרר דימומים לא סדירים. כדי שלא תאסרי ללאא הכרח הלכתי מומלץ לקרוא את הדף העוסק בהתנהלות לאור דיני כתמים.

    כדאי לגשת לרופאת נשים לבירור הגורמים לדימום, האם הוא הורמונלי או קשור באיזו צורה לקיום היחסים, ואולי לשקול מעבר לאמצעי מניעה אחר בהתאם למצבך הגופני.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות