• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הדימום התחדש- אני בשבעה נקיים לאחר לידה

    ד׳ באדר ה׳תשע״ז

    שאלה:

    בס"ד

    שלום וברכה. ילדתי לפני כמעט חמישה שבועות. תמיד מפסיק לי הדימום לפני שלב זה וגם כעת היה נראה כך, אלא שלאחר יומיים שהיו נראים לי כבר נקיים עשיתי הפסק ומאז כבר שלושה ימים שאחת ליום יש כתם דם ובשירותים של אותה הפעם אני רואה מאין חוטים אדומים של דם. אין לי הגדרה אחרת. ואני שואלת את עצמי מה יכול לנקות אותי מכביכול חוטי דם אלה ובכלל מה וממה זה בדיוק? זה ממש מתסכל…

    תודה על העזרה מראש


    תשובה:

    שלום,

    מזל טוב!
    הדימום שלאחר הלידה עשוי לארוך מספר שבועות. בנוסף, לאחר הלידה לעתים קורה שהדימום מפסיק וחוזר לאחר הפסקה קצרה. אם מדובר בדימום משמעותי, או דימום שמופיע באופן רציף, כדאי לחכות עד שההפרשות האוסרות יפסקו, לפני התחלת תהליך הטהרה.

    אם מדובר בכתמים המופיעים רק מידי פעם, ומה שאת רואה נחשב מבחינה הלכתית ל"כתם", הוא יאסור רק בתנאים מסוימים אותם תוכלי לקרוא בדף דיני כתמים.
    אם תרצי, תוכלי לכתוב לנו על מה נראו הכתמים, ומה היה גודלם וצבעם, וננסה לענות בהקדם. בנוסף, נוכל להדריך אותך איך להתנהל במהלך השבעה נקיים.

    אם את חושבת שמדובר בדימום שמקורו אינו ברחם, תוכלי לבקש מרופאת הנשים לבדוק אם קיים פצע בנרתיק או על צוואר הרחם (תוכלי לעשות זאת בבדיקת הרופאה המתקיימת שישה שבועות לאחר הלידה). לחילופין, אם יהיה צורך בכך תוכלי לפנות לבודקת טהרה ולבקש ממנה לבדוק אם קיים מקור אחר לדימום.

    אם ימצא שישנו פצע מדמם מחוץ לרחם, אנא כתבי לנו שנית ונדריך אותך לגבי תהליך הטהרה.

    יתכן שתמצאי עניין בדף העוסק בטהרה אחר לידה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות