• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מתי אוכל להתחיל לספור שבעה נקיים לאחר לידת בן ובת בקיסרי?

    ח׳ באדר ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום.
    ביום חמישי 14.12 ברוך השם ילדתי את ילדיי תאומים בן ובת בניתוח קיסרי.

    מתי עלי להתחיל 7 נקים?
    האם ניתן לקיים יחסי אישות לפני בדיקה של רופא נשים?


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    לאחר ניתוח קיסרי ניתן לבצע הפסק טהרה ולספור שבעה נקיים, לאחר סיום הדימום וכאשר אין הפרשות בצבע אוסר. אך חשוב לדעת שהדימום עשוי לארוך מספר שבועות.

    ההמלצה הרפואית היא להימנע מקיום יחסי אישות עד בדיקת רופאת הנשים המתקיימת לאחר הלידה. המלצה זו נכונה גם לניתוח קיסרי. ההמלצה הרפואית היא להגיע לבדיקה כשישה שבועות לאחר הלידה, אך ניתן להגיע גם לפני זמן זה או לאחר מכן. ניתן לטבול גם לפני הבדיקה אך יש להימנע מקיום יחסי האישות עד לבדיקה הרפואית. 
    בזמן הביקור אצל הרופאה, או קודם לכן, יש לברר את משך הזמן בו תצטרכי למנוע הריון לאחר הניתוח הקיסרי. מבחינה רפואית אסור להכנס להריון במשך תקופה מסוימת לאחר ניתוח קיסרי ולכן בירור זה צריך להתקיים לפני קיום יחסי האישות.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות