• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הפרשות חומות לאחר בדיקת פאפ

    י״ח באדר ה׳תשע״ז

    שאלה:

    אני בשבעה נקיים, בודקת רק ביום הראשון וביום השביעי.
    אתמול ביצעתי בדיקת פאפ, הרופאה שמבינה בענייני טהרה אמרה לי שגם אם יהיו הפרשות הן לא רחמיות ומטמאות, שהיא בדקה את הרחם והוא נקי. מאז ישנן הפרשות חומות בהירות מאוד. בעוד כיומיים אצטרך לבצע את הבדיקה האחרונה לפני הטבילה ואני חוששת שמא על העד יהיה גם כתם מסוג זה. למרות שכבר למדתי בעבר שצבע כתם זה אינו מטמא גם אם לא הייתי בבדיקה אצל רופאה, רציתי בכל זאת לבדוק לפני כי מדובר בטבילה במוצ"ש, טבילה חשובה כי אנו מנסים להיכנס להריון וגם כי גם ככה אני רב החודש לא בטהרה בשל מחזור ארוך.


    תשובה:

    שלום לך,

    במראה שנראה על עד בדיקה, הפרמטרים החשובים הם צבע המראה ומקורו. מכיוון שאת אומרת שלמדת שמדובר בצבע מותר, הבדיקה תחשב כבדיקה תקינה ותוכלי לטבול. 
    במקרה שאינך בטוחה אם מדובר בצבע מותר או אוסר, תוכלי לפנות בשאלת חכם לרב או יועצת הלכה ולשאולל לגבי מעמד הבדיקה. אם אינך בטוחה לגבי מעמד הבדיקה ותבחרי שלא לשאול, יהיה עליך להניח שמדוברר בבדיקה בצבע אוסר.

    באופן עקרוני, דימום המופיע בעקבות פציעה של צוואר הרחם, כפי שעושים בבדיקת פאפ, נחשב לדם מכה ואינו אוסר. זאת במקרה שהדימום מופיע בסמוך לבדיקה עצמה. דימום המופיע לאחר מספר ימים אינו יכולל להחשב כדם מכה.

    במקרה של דימום ויסתי ארוך, ניתן לברר האם אפשר להקדים את ביצוע הפסק הטהרה. הפסק הטהרה אינו צריך להיות נקי ולבן לגמרי, אלא צריך להיות נקי מהפרשות בצבע אוסר. אם אינך בטוחה אם מדובר בצבע אוסר, תוכלי לפנות בשאלת חכם לרב או יועצת הלכה ולשאול אם מדובר בהפסק טהרה תקין. יתכן שתמצאי שניתן לבצע הפסק טהרה ביום מוקדם יותר משחשבת.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטננג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות