• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    זרימה חלשה שלאחר מכן מתחזקת. ממתי אני נאסרת?

    כ״ג באדר ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום.
    אני 8 חודשים אחרי לידה עם התקן IUB. מאז הלידה קיבלתי מחזור פעם אחת. בעקבות הכתמות רבות הרופא נתן לי כדורי פרוגילוטון ל–3 שבועות ואמר שרב הסיכויים שאקבל לאחריהם מחזור. לקחתי כדור אחרון ביום חמישי, בליל שבת ראיתי דימום ממש חלש ולא רציף, לאורך השבת הדימום התחזק בהדרגה כך שבשעות הצהרים המוקדמות כבר היה די ודאי לי שזה תחילת מחזור ואז הכביד עוד אחרי השקיעה (הייתי לאורך השבת עם פד כך שאני לא יודעת בבירור מתי השטף היה חזק מספיק, כן היתה זרימה כבר בשעות הצהריים כך שלא הייתי יכולה להשאר עם מגן תחתון אבל אני לא יודעת לפי מה למדוד את העוצמה). אני לא בטוחה ממתי לספור את הראיה לעניין הפסק וגם לעניין עונות, האם מרגע הראיה הראשונה? צריך לצורך הספירה לחכות שהדימום יגיע לעוצמה מקסימלית?

    מה עלי לעשות?

    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום לך,

    יש להתחיל את הספירה בזמן שבו נאסרת מבחינה הלכתית- שהופיע דימום בשטף כמו בוסת, או שראית כתמים באופן שאוסר על פי דיני כתמים.

    זרימה שבגללה מגן תחתון אינו מספיק בהחלט נחשבת לשטף אוסר, כך שודאי שבשעות הצהריים כבר נאסרתם.

    אם תרצי להמשיך לברר איתנו את הנושא את מוזמנת לעשות זאת בשמחה.

    שבוע טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות