• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    שאלת חכם


    במצבים שבהם יש ספק לגבי דינו של מראה, מומלץ מאד לפנות לרב או יועצת הלכה בשאלת חכם ולא להניח שהמראה אוסר בלי שבדקת את מעמדו ההלכתי באמצעות דמות מאזור מגורייך שמתמחה בכך.


    מראה דמי עשוי לאסור את בני הזוג אך ורק אם צבעו מוגדר מבחינה הלכתית צבע אוסר.

    לגבי חלק מהצבעים ההגדרות ברורות וחד משמעיות:
    מראה שצבעו אדום או שחור יהיה אסור תמיד, אם נראה באופן מטמא.
    מראה בצבע שאינו נוטה לאדום כלל – כמו לבן, ירוק, או צהוב בהיר מאד הוא מראה טהור, ואין צורך לשאול עליו.

    ביחס לצבעים רבים אחרים כמו גווני החום השונים, ההגדרות אינן חד משמעיות, ותלויות גם במסורות פסיקה העוברות מדור לדור.
    דינים אלו אינם נלמדים מספרים אלא עוברים במסורת  באופן ישיר בתהליך המכונה “שימוש תלמידי חכמים”.

    כדי להכריע בשאלות הנוגעות לצבעים שדינם אינו חד משמעי יש צורך לראות את המראה הנתון בספק. כמובן שאין אפשרות לענות על שאלות כאלה דרך הטלפון או רשת האינטרנט.

    מומלץ מאד לפנות לרב או יועצת הלכה המתמחים בכך בכל מקרה שבו אישה ראתה מראה מסופק באופן שעשוי להיות מטמא. מצד אחד, אם צבע המראה הוא אוסר חשוב לדעת שזה המצב, ולנהוג בהתאם. מצד שני, חבל שבני הזוג יאסרו את עצמם לחינם: בפנייה לרב או יועצת הלכה עשויים בני הזוג לגלות שצבע המראה הוא צבע מותר.

    בני זוג שאינם יודעים למי ניתן לפנות בשאלות כאלה באיזור מגוריהם מוזמנים לכתוב לנו דרך מערכת “שאלי את היועצת” או דרך הקו הפתוח ואנו נעשה מאמץ לסייע להם באיתור דמות מתאימה בקרבת מקום. בנוסף יועצות ההלכה של נשמת פזורות ברחבי העולם וזמינות עבורך, תמיד תהית מי יועצת ההלכה הקרובה אלייך? עכשיו זה פשוט למצוא! מפת יועצות ההלכה זמינה לך גם כן.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות