• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מכון נשמת הבית


    מכון נשמת הבית” הינו מכון המחקר של יועצות ההלכה של נשמת (ע”ר) שנוסד בשנת תשע”ב (2012). המכון הוקם במטרה להעלות על הכתב את עבודת הקודש של יועצות ההלכה המחזקות את שמירת הלכות טהרת המשפחה לאורך השנים. מתן המענה ההלכתי של יועצות ההלכה ניתן לרבבות נשים תוך תמיכה רגשית-נשית מתוך שאיפה ליצירת נתינת מענה הלכתי תוך שילוב ידע והעמקה בתחומים הרגשיים  ובריאות האישה.

    מיזם יועצות ההלכה הוקם בשנת תשנ”ט (1999), ומאז תחילת פעילותן, יועצות ההלכה ענו על רבבות שאלות באפיקים קהילתיים ודיגיטליים ברחבי הארץ והעולם. יועצות ההלכה פועלות לחיזוק טהרת המשפחה מתוך יראת שמיים ושמירה על ההלכה.

    פעילות מכון המחקר הינה קומה נוספת על גבי הפעילות בשטח. מכון המחקר מוציא לאור דיונים הלכתיים מעמיקים ומבוססים על המקורות, בשילוב עם מידע רפואי עדכני ורגישות לאישה השואלת בדומה לכלל פעילות יועצות ההלכה לאורך השנים.

    הפצת פרסומי המכון נועדה לעזור למשיבים וללומדי ולומדות ההלכה, למורות ומדריכות כלות כמו גם לציבור הרחב בתחום טהרת המשפחה, מתוך רצון לספק מידע הלכתי-רפואי רלוונטי ואף להנחיל מודל לשפה מתאימה במענה לנשים בתחומים רגישים אלו.

    במסגרת המכון מחקר פועל בית המדרש ליועצות הלכה.

    הכרך הראשון של ספר “נשמת הבית” פורסם בחשון תשע”ז (נובמבר 2017). הספר כולל 63 שאלות שנשאלו יועצות ההלכה במהלך השנים, בתחומים של הריון, לידה, הנקה ואמצעי מניעה. בחלקו השני של הספר מובאים נספחים רפואיים עדכניים בנושאים אלה.

    צוות הספר כלל שבע יועצות הלכה (עמיתות מכון המחקר) בראשות יועצת ההלכה, הרבנית מיכל רונס. התשובות נבדקו על ידי הרב יהודה הנקין והרב יעקב ורהפטיג (העומדים בראש מיזם יועצות ההלכה) ונערך ע”י הרב יהודה הנקין והרבנית חנה הנקין (מייסדי נשמת ומיזם יועצות ההלכה, ומנהליו).

    הספר קיבל את ברכתם של רבנים רבים ביניהם: הרב דב ליאור, הרב אריה שטרן, הרב משה ארנרייך ועוד.

    הכרך יצא לאור בהוצאת מגיד וניתן לרוכשו מאתר מדרשת נשמת כאן

    דפים ראשונים מהספר ניתן לראות כאן.

    בימים אלה עובדות עמיתות המחקר במכון על כתיבת חוברות מידע בנושאים הלכתיים-רפואיים שונים, ומתחילות לעבוד על הכרך השני של נשמת הבית, שיעסוק בשאלות מגוונות בתחום הטבילה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות