• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    שכחתי לעשות בדיקה הלכתית, מה עושים?


    היית צריכה לעשות בדיקה הלכתית ושכחת?

    לחצי על הבדיקה שנשכחה כדי להבין מה עליך לעשות. 

    אם העונה חלפה, והדימום לא הופיע, והאישה לא ביצעה בדיקה, הדין משתנה במקרים שונים:

    אם מדובר בווסת קבוע, או שמדובר באישה בעלת וסת לא קבוע שזו היא העונה הבינונית שלה, בני הזוג אסורים בקיום יחסים כל עוד לא התבצעה בדיקה תקינה.

     

    אם מדובר ביום החודש או בווסת ההפלגה של אישה בעלת וסת לא קבוע, הרי שבדיעבד אם חלפה העונה ולא התבצעה בדיקה ולא הופיע דימום בני הזוג שוב מותרים ואין צורך לעשות דבר.

    למידע נוסף תוכלי לעיין בדף על סוגי הוסתות השונים

    בדיקת הפסק טהרה תקפה גם אם בוצעה בשעה מוקדמת, כל עוד בוצעה לאחר הזריחה. אם ביצעת בדיקה כזו בשעות שבין הזריחה לשקיעה תוכלי להתחיל בספירת הנקיים למחרת.

    אם לא ביצעת בדיקה כלל, או שהבדיקות שביצעת היו עם מראה בגוון אוסר יהיה עליך להמתין למחר אז לבצע בדיקת הפסק טהרה. אין דרך להתחיל בתהליך הטהרה בלי בדיקת הפסק טהרה תקינה.

    תוכלי למצוא עוד מידע בדף המידע הפסק טהרה.

    אם הפסק הטהרה היה תקין,  בדיעבד אין צורך לעשות דבר. ניתן להמשיך בתהליך הטהרה כמתוכנן.

    למידע נוסף תוכלי לעיין בדף המידע מוך דחוק.

    יום ראשון- בדיקה אחת לפחות ביום הראשון לנקיים הכרחית להתחלת הספירה. אם לא בוצעה אף בדיקה בין הזריחה לשקיעה ביום הראשון, הפסק הטהרה תקין, אך היום לא יחשב במניין שבעת הנקיים, שיוכלו להתחיל ביום הבא שבו תבצעי בדיקה. 

    אם לדחית הטבילה ביום יש משמעות קריטית מומלץ להתייעץ עם יועצת הלכה או רב כדי לקבל הכוונה אישית.

    ימים אמצעיים- אם ביצעת בדיקה אחת לפחות ביום הראשון לנקיים ושכחת בדיקה בימים הבאים, תוכלי להמשיך בספירה כמתוכנן, ובתנאי שתבצעי לפחות בדיקה אחת ביום השביעי תוכלי להשלים את הספירה כמתוכנן.

    יום שביעי- בדיקה אחת לפחות ביום השביעי לנקיים, בין הזריחה לשקיעה, הכרחית כדי להשלים את הספירה. אם חלילה שכחת לבצע בדיקה והיום השביעי הסתיים, חשוב שתמהרי להתייעץ עם יועצת הלכה או רב, כדי למצוא את הפתרון הנכון והיעיל ביותר שיאפשר לך לטבול בהקדם.

    תוכלי למצוא מידע נוסף בדף המידע שבעה נקיים.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות