• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    ביצוע מספר הפסקי טהרה

    ל׳ באדר א׳ ה׳תשפ״ב

    שאלה:

    ערב טוב
    ביצעתי בדיקת הפסק טהרה , הצבע של הבדיקה יצא גבולי , לכן המתנתי 2–3 דקות וביצעתי בדיקה נוספת שיצאה טוב, אך מכיוון שהיה לי מעט קשה לבצע אותה כי לא היה לי מספיק לחות באיזור ( בגלל הבדיקה הראשונה) ניסיתי לבדוק שוב יותר לעומק עם אותו עד וזאת לאחר מספר שניות אחרי שיצא. הבדיקה יצאה תקינה , האם יש בעיה שבדקתי שוב עם אותו עד או שהייתי צריכה עם עד חדש והמתנה נוספת של זמן ? תודה מראש


    תשובה:

    שלום לך,

    מטרתה של בדיקת הפסק טהרה לוודא שהדימום פסק, כאשר ברור לנו שלפני בדיקת ההפסק היה דימום (שהרי נאסרת). לכן, ניתן לחזור על בדיקת ההפסק מספר פעמים עד לקבלת בדיקה תקינה לפני השקיעה. אם הגיע זמן השקיעה יש להמתין למחר.

    בדרך כלל כאשר עושים מספר בדיקות פנימיות יש חשש ליובש בנרתיק כתוצאה מהבדיקות, היובש מקשה על ביצוע הבדיקה ועלול לגרום לכאב ואף לפציעה. לכן, מומלץ להמתין כעשר דקות עד שתחזור הלחלוחית הטבעית לאזור הנרתיק. זוהי המלצה, אם הבדיקות היו תקינות למרות היובש הנרתיקי, את יכולה להתחיל בספירת שבעה נקיים.

    לעומת זאת בשבעה נקיים, אם נמצא מראה בעייתי על עד בדיקה לא ניתן לחזור על הבדיקה ויש לברר בשאלת חכם האם הבדיקה תקינה.

    ייתכן ותוכלי להפיק תועלת גם מהסרטון האם בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות נקיה לגמרי.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות