• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    קביעת תאריך החתונה בזמן משבר הקורונה


    למערך השיקולים המורכב העומד בדרך כלל בפני הזוגות שקובעים תאריך לחתונתם, נוספו בימים אלו שיקולים חדשים רבים. ההנחיות המשתנות לגבי התנאים לקיום חתונה מותרת על פי חוק, כמו גם החשש מהדבקה בקורונה או כניסה לבידוד, מציפות סוגים חדשים של דילמות שמלוות את משפחות החתן והכלה.

    במצב שגרתי תאריך החתונה שיקבעו בני הזוג יתבסס על המחזוריות הטבעית של האישה, או שיעשה מאמץ להתאים את המחזור למועד החתונה באמצעים הורמונליים. המועד שיקבע יהיה לפחות 8 ימים לאחר תום הוסת הקודמת, כדי שהאישה תוכל להשלים את ספירת הנקיים ולטבול. באופן אידיאלי מועד החתונה יהיה קרוב לזמן שבו צפויה הוסת הבאה, כדי שהזמן שבו בני הזוג יהיו אסורים בעקבות קיום יחסים בפעם הראשונה יתלכד עם הזמן שבו יהיו אסורים בגלל הופעת הוסת. על ההתנהלות בזמני שיגרה ניתן לקרוא בהרחבה כאן.

    בתקופת הקורונה חוו זוגות רבים טלטלות באשר לחתונתם. שיקולים שונים מהרגיל משפיעים על מועד החתונה וגם על מידת התכנון האפשרי מראש. לא פעם זוגות מצאו את עצמם משנים את מועד החתונה בין אם הוחלט בפתאומיות להקדים אותה, ובין אם בידוד, מחלה או סגר חמור הובילו לדחייתה.

    בניגוד לתקופה הראשונית שבה ההתרחשויות הנוגעות למגיפת הקורונה היוו הפתעה, זוגות שמתכננים כעת חתונה כבר מודעים מראש לחוסר הודאות שמובנה בהכנות לחתונה בעת הזו.

    בבחירת תאריך החתונה צריך לקחת בחשבון את האפשרות שיהיה רצון או צורך לשנות את המועד. במידה וההנחה היא שהמועד יתאים למחזור הטבעי, כדאי לחשוב מראש האם במקרה של הזזת התאריך יהיה רצון להשתמש באמצעים הורמונליים כלשהם. במידה והכוונה היא להשתמש באמצעים הורמונליים לסידור הוסת, כדאי לשקול מראש באיזה אופן יהיה כדאי להשתמש בהם במידה ויתעורר צורך לשנות את התאריך.

    בתקופה זו של חוסר יציבות מתרבים המקרים שבהם הבחירה תהיה לקיים את החתונה אף על פי שהכלה לא תספיק לטבול לפניה וזו תהיה חופת נידה. במקרה שבו הזוג בוחר להינשא כך, בהבנה שזו האפשרות המוצלחת ביותר בנסיבות הקיימות, בדרך כלל תהיה ההתמודדות עם האתגר קלה יותר מאשר בנסיבות שבהן תקלה גרמה לכך שהחתונה תתקיים בזמן שבני הזוג אסורים. יחד עם זאת, חשוב להכיר במורכבות המצב עבור הכלה הנרגשת.

    כדי לצמצם את המקרים שבהם החתונה תתקיים בטרם תוכל הכלה לטבול, מומלץ להיעזר בהנחיות שבדף תהליך הטהרה לקראת החתונה בימי קורנה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות