• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מניעת הריון אחרי לידה


    מרבית הנשים מעוניינות במניעת הריון מיד לאחר לידה, לתקופות משתנות. מבחינה הלכתית זהו זמן שבו מותר למנוע הריון, באמצעים שמותרים מבחינה הלכתית ואינם מעוררים בעיות הלכתיות אחרות.

    ההמלצה הרפואית היא להיבדק שישה שבועות אחרי הלידה, בתום תקופת משכב הלידה. נשים רבות ישוחחו עם הרופאה על אמצעי מניעה באותה הזדמנות. אולם לעיתים אישה תשלים את תהליך הטהרה מוקדם יותר ותרצה לשוחח עם הרופאה שלה על אמצעי מניעה כבר קודם. אין מניעה להקדים את התור לרופאת הנשים ולהגיע אליה לפני תום תקופת משכב הלידה. אם יתעורר הצורך, הרופאה תמליץ על בדיקה נוספת מאוחר יותר.

    על טהרה לאחר הלידה תוכלי לקרוא כאן.

    לנשים מניקות יהיו שיקולים שונים בבחירת אמצעי המניעה משל נשים שאינן מניקות. זאת בשל ההשפעה של הנקה על סיכויי הכניסה להריון, עליה תוכלי לקרוא בדף על הנקה כאמצעי מניעה,  ובשל הסיכון לייצור החלב שיש בשימוש באמצעים המכילים אסטרוגן, שבגללו נשים רבות יבחרו להשתמש באמצעים הורמונליים שיש בהם פרוגסטרון בלבד.

    בשל החשש מהכתמות שיקשו על תהליך הטהרה, יש נשים שמעדיפות להתחיל את השימוש באמצעי מניעה הורמונליים או להכניס התקן רק אחרי שהשלימו את תהליך הטהרה לאחר לידה. במקרה כזה יהיה עליהן לשקול כיצד להתמודד עם התקופה שבין הטבילה לבין התחלת האפקטיביות של אמצעי המניעה שבחרובו. יש נשים שיבחרו להשתמש באופן זמני באמצעי מניעה חוסם.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות