• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

כתמים חומים בעקבות גלולות

ט׳ בשבט ה׳תש״פ

שאלה:

שלום רב,
התחתנתי לפני חודש והתחלתי לקחת גלולות זואלי. מספר ימים לפני שסיימתי את החפיסה הראשונה התחלתי לראות דם ובעקבות כך הפסקתי את הגלולות …
כשקיבלתי מחזור התחלתי חפיסה חדשה ועכשיו אני ביום השמיני של המחזור ויומיים אני רואה רק כתמים חומים כהים ולא מראה דם .
אני די בטוחה שזה לא מהמחזור אלא מהגלולות. מה עליי לעשות? האם להחליף גלולות או לחכות בגלל שזה אולי קשור למחזור? האם כתמים חומים מטמאים או שאני יכולה לספור 7 נקיים?
אודה לעזרתכם.


תשובה:

שלום לך,

דימומי הסתגלות הינם תופעת לוואי נפוצה וצפויה בחודשים הראשונים לנטילת גלולות. החלפת הגלולות עלולה לגרום לשיבושים הורמונליים נוספים ולהגביר את הדימום. חשוב לציין שאצל הרבה נשים, נטילת הגלולה בשעה קבועה, על השעון, מפחיתה את הדימומים.

כפי שתוכלי לקרוא בדף המידע בנושא, צבע אוסר, הוא צבע שנוטה לאדום או לשחור. חום הוא צבע שיכול לאסור או להיות מותר, תלוי בגוון המדויק שלו.

כאשר ההפרשות שאת רואה הן חומות, תוכלי לעשות הפסק טהרה, ואם יצא צבע חום על העד, תוכלי להראות אותו לרב או ליועצת הלכה. אם תבחרי שלא להראות את ההפסק, תיאלצי להניח שהוא אוסר ולא להתחיל לספור שבעה נקיים עד שיצא הפסק טהרה נקי.

אם תחזרי אלינו ותצייני היכן את גרה, נוכל להפנות אותך לדמות המתאימה, שתוכלי להראות לה את העד.

עוד על השאלה האם הפסק טהרה צריך להיות נקי לגמרי תוכלי לראות בסרטון ‘האם בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות נקיה לגמרי’.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

אפרת אמיתי, יועצת הלכה


המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.