• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

כתמים לאחר הפסקת גלולות

כ״א בכסלו ה׳תש״פ

שאלה:

שלום,
לפני חודשיים הפסקתי עם הגלולות ומאז יש לי כל מיני דימומים חומים כאלה האם עליי להתחיל נידה?
תודה רבה על התשובה.


תשובה:

שלום לך,

בתקופה שאחרי הפסקת השימוש בגלולות, הכתמות הן תופעת לוואי שכיחה.

לא בכל מקרה מראות שאת רואה יאסרו אותך.

אם מדובר בשטף של דימום כמו בוסת, הרי שתאסרי.

אם לעומת זאת מדובר במראה שמתאים להגדרה ההלכתית ‘כתם’ שתוכלי לקרוא כאן, רק במקרים מסויימים תאסרי. תוכלי לקרוא על המצבים השונים בדף המידע העוסק בדיני כתמים. תמצאי מידע רלוונטי גם בסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?

כדי להימנע מלהיאסר כשאין בכך הכרח הלכתי, תוכלי להיעזר בהמלצות שבדף התנהלות לאור דיני כתמים.

אם כבר נאסרת ותרצי שנסייע לך להבין מה עליך לעשות כדי להיטהר בהקדם, נשמח לסייע.

כל טוב!

תרצה קלמן, יועצת הלכה


האתר אינו יכול להחליף את הקשר האישי עם רב, יועצת הלכה, או רופאה. יש יתרונות רבים לקשר אישי עם סמכות הלכתית, שתקשורת מקוונת אינה יכולה לספק. כמובן שאיננו מתיימרים להוות תחליף להתייעצות אישית עם רופאת נשים או כל גורם רפואי אחר. פרטיות הפונות חשובה לנו. מידע שנחשף בפנינו נותר חסוי ומוגן, והאתר מאובטח כדי להגן על מאגר הנתונים שלנו. לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מסירות כל פרט מזהה.