• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    איחור במחזור וכתמים חומים- איך לנהוג?

    כ״ז בתשרי ה׳תשפ״ב

    שאלה:

    שלום,
    אני ביום הראשון לאיחור במחזור. (בדיקת הריון ביתית שלילית). עברו ימי הפרישה, ובדיקות בהן עם עד יצאו נקיות לחלוטין. כרגע יש לי כתמים חומים בניגוב, אבל קלים מאד, מאתמול בערב. והמחזור לא מגיע. אין לי גם תחושות של מחזור קרב כמו שיש לי לרוב. רציתי לדעת האם מותר לנו לקיים יחסי אישות? אם כן, האם צריך בדיקה עם עד לפני כן? תודה רבה


    תשובה:

    שלום וברכה,

    אם הכתמים אינם אדומים או בגוון שנוטה לאדום הרי שניתן לקיים יחסים.

    מומלץ במצב זה לבצע קינוח חיצוני ועדין לפני היחסים על-מנת לברר את מצב ההפרשות.

    אם ישנם כתמים אדומים מומלץ להמנע במשך כיממה מיחסים על-מנת לבחון האם מתחילה להתפתח ווסת ולא להגיע למצב המסובך של ראיית דם תוך כדי יחסים.

    כאשר יש כתמים כדאי לדעת כיצד להתנהל על-מנת שלא להאסר בלי הכרח. בדף המידע התנהלות לאור דיני כתמים תמצאי המלצות מעשיות בעניין.

    כתמים קלים יכולים להופיע באופן תקין במצבים שונים. במידה והווסת ממשיכה לאחר במספר ימים תוכלי לבצע בדיקת הריון ביתית חוזרת.

    נשמח לעמוד לרשותך,

    רקפת זלוטניק, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות