• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    אם יהיה סגר- האם ניתן לטבול לפני סיום שבעה נקיים?

    ז׳ בניסן ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום רב,
    לפי החדשות יכול להיות שיתחיל סגר ממחר לתקופה של כשלושה שבועות. האם ידוע אם יחול גם על מקוואות? אני אמורה לטבול מחר בעז”ה , האם יש מקום להקל ולטבול לפני עקב הסגר?


    תשובה:

    שלום לך,

    שבעה נקיים הם יחידה אחת שאי אפשר לקצרה. רק טבילה אחרי שהושלמו שבעת הנקיים מאפשרת לך להיטהר.

    ההנחיות הקיימות מאפשרות טבילה במקווה, בתנאי שתואם מראש תור. בדף שיצרנו שמרכז את המידע על ההתמודות עם התפשטות הקורונה בהקשר של טהרת המשפחה, תוכלי למצוא מידע עדכני על ההנחיות למקוואות, וכן לנשים לקראת הטבילה.

    חשוב לדעת שגם אם מסיבה כלשהי הטבילה אינה מתקיימת מיד אחרי שבעה נקיים חשוב להשלים את הספירה כמתוכנן ולא לשכוח לבצע בדיקה ביום השביעי. עוד בנושא תוכלי לקרוא בדף התנהלות במקרה של דחיית טבילה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות