• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    בבידוד בגלל קורונה, האם אפשר לעשות פחות בדיקות?

    י״ג באדר ה׳תש״פ

    שאלה:

    אני בבידוד בגלל קורונה, סופרת שבעה נקיים. אני מבינה שאם יהיו לי שאלות על מראות לא אוכל לתת אותם לרב. האם מותר לי לעשות פחות משתי בדיקות כל יום?


    תשובה:

    שלום לך,

    יהי רצון שהבידוד יסתיים בבריאותך השלמה במהרה.

    את ודאי מתמודדת עם אתגרים רבים, ששאלותייך נוגעות רק בקצה הקרחון שלהם. ליבנו איתך, ונשמח לסייע בכל מקרה שבו נוכל להועיל.

    את צודקת שאין אפשרות להעביר עדים עם מראות מסופקים לצורך בירור הדין בזמן שאת בבידוד.
    אם יהיה צורך, תוכלי לשמור עדים מתקופת הבידוד, ואם יתברר שאינך נשאית ניתן יהיה להביא אותם לרב או יועצת הלכה כאשר תסתיים תקופת הבידוד בעז”ה בבריאות איתנה.
    אפשרות נוספת היא להשתמש באפליקציה tahorapp.com
    היא מתאימה רק למכשירים ברזולוציה גבוהה מספיק כדי לאפשר העברת שאלות לרבנים באופן מהימן, ולא תמיד תאפשר לך לקבל תשובה ברורה, אך יתכן ותתאים במקרה שאת מתארת.

    אם את מרגישה שביצוע כל הבדיקות מלחיץ אותך במיוחד, או שיש סיבה להניח שיגרום לכך שיתעוררו שאלות הלכתיות, מותר לך לצמצם את מספר הבדיקות שתבצעי הפעם.

    מבחינה הלכתית יש עדיפות לביצוע בדיקה אחת במספר גדול יותר של ימים, על פני ביצוע שתי בדיקות במספר קטן יותר של ימים. שימי לב שאין אפשרות לטבול בלי שתתבצע לפחות בדיקה אחת ביום הראשון לנקיים, ובדיקה אחת ביום השביעי לנקיים (בנוסף להפסק הטהרה כמובן). מומלץ שלא להסתפק במינימום זה אלא לבצע לפחות מעט יותר בדיקות.

    במקרה שתראי צבע שאינך בטוחה מה הדין שלו, תוכלי להיעזר במידע שבדף צבעים מותרים ואוסרים, ובסרטון בנושא כאן. בכל מקרה של התלבטות את מוזמנת להתייעץ איתנו דרך האתר, או בשיחה ישירה עם יועצת הלכה באמצעות הקו הפתוח ע”ש גולדה קושיצקי.

    שימי לב שאם שבעת הנקיים יסתיימו לפני שתחלוף תקופת הבידוד שלך, יהיה עליך להמתין ליציאה מהבידוד לפני שתוכלי לטבול. חשוב שתשלימי כראוי את שבעת הנקיים למרות שלא תוכלי לטבול מיד. עוד על הנושא תוכלי לקרוא בדף העוסק בהתנהלות במקרה של דחיית טבילה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת, ולתמוך בך ככל שנוכל במצב המאתגר.

    בשורות טובות!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה.


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות