• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    בדיקות בלי עדי בדיקה

    ח׳ בניסן ה׳תש״פ

    שאלה:

    היום עשיתי את הפסק הטהרה עם טמפון ויצא נקי. מחר צריכה להתחיל את שבע הנקיים, אין באפשרותי בעקבות המצב לקנות עדי בדיקה באזור שלי.
    איך אפשרי לבצע את שבע הנקיים כהלכה בלי עדי בדיקה?


    תשובה:

    שלום לך,

    ניתן לבצע בדיקות בכל בד לבן נקי ורך ולאו דווקא בעד בדיקה קנוי. אם אין בידיך עדים, תוכלי להשתמש בבד לבן כגון חתיכה מסדין ישן, גופיה ישנה או חיתול בד. אם אין לך אפשרות להשתמש בבד לבן ניתן להשתמש במגבון מיובש.

    לגבי בדיקת הפסק הטהרה, באופן עקרוני יש לבצע את בדיקת הפסק הטהרה עם עד בדיקה, או בד לבן אחר.
    אם סובבת את הטמפון בתוך הנרתיק, כמו שהיית עושה בבדיקת הפסק טהרה, וכן וידאת שאין שום מראה בצבע שעשוי להיות צבע אוסר על גבי הטמפון או שנספג בתוכו, הרי שבדיעבד הבדיקה תקינה. להבא כאמור עדיף להשתמש בכל בד לבן.
    אם לא סובבת את הטמפון, לא ניתן להסתמך על כך לבדיקת הפסק טהרה ויש לבצע בדיקת הפסק טהרה חדשה.

    מידע מרוכז על ההתמודדות עם נגיף הקורונה בהקשר של טהרת המשפחה תוכלי למצוא באתר שלנו כאן.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות