• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    בדיקות בצמוד לשקיעה

    י׳ בכסלו ה׳תשפ״ב

    שאלה:

    שלום
    הייתי אמורה לעשות הפסק טהרה היום. השקיעה אצלנו היתה היום ב 19:29. איכשהו התפספסו לי הדקות והכנסתי את המוך הדחוק כעשר שניות לפני שהשעון התחלף ל 19:30.
    האם ההפסק נחשב או לא? (ליתר בטחון אעשה גם מחר כמובן)


    תשובה:

    שלום לך,

    זמנו של מוך דחוק הוא מזמן קצר לפני השקיעה ועד לאחר צאת הכוכבים.
    בהנחה שהפסק הטהרה שביצעת היה לפני השקיעה, בדיקת המוך הדחוק אינה מעכבת ואת יכולה להתחיל את שבעת הנקיים מחר. אם לא הבנו נכון את שאלתך, אנא חזרי וכתבי לנו כאן.

    באופן כללי רצוי להימנע מביצוע בדיקה סמוך מאד לשקיעה בכדי לצמצם ספקות הלכתיים. חשוב לדעת שניתן במקרה הצורך להחשיב גם הפסק טהרה שבוצע קודם לכן במהלך היום. תוכלי לקרוא על כך בהרחבה בדף על זמנו של הפסק טהרה
    לפעמים כדאי אפילו לנסות לבצע הפסק טהרה אחד בשעות הבוקר או במהלך היום, והפסק נוסף בשעה הסמוכה לשקיעה. במידה ומסיבה כלשהי לא יהיה אפשרי לבצע את ההפסק השני, ניתן יהיה לסמוך על ההפסק הראשון ולהתחיל למחרת בשבעת הנקיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

    כל טוב.

    שרית חן קרויטורו, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות