• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    גביעונית ודימום קדם וסתי

    י״ג בכסלו ה׳תשפ״ב

    שאלה:

    שלום,
    יש לי דימום קדם וויסתי. 3⁄4 ימים לפני הוסת יש לי דימומים. שמצד אחד אם מסתכלים כשמנגבים הנייר אדום, ומצד שני זה לא הוסת. שמתי גביעונית בימים האלה וראיתי שממש יש הפרדה. יש כמה ימים עם קצת דם ואז יום עם הפרשה בהירה ואחריו מתחיל המחזור.
    איך אני אמורה לנהוג בימים האלה? האם אני אמורה לנהוג כאילו התחיל המחזור?


    תשובה:

    שלום לך,

    בשימוש בגביעונית, מכיוון שהיא נמצאת בתוך הנרתיק, כל מראה דמי שנראה בה יאסור אותך אם הגוון שלו הוא צבע שנחשב הלכתית צבע אוסר.
    על הסיבות לכך תוכלי לקרוא כאן.

    באופן כללי, ישנן נשים רבות שלפני שטף הדימום הוסתי שלהן ישנם ימים שבהם הן חוות מה שמוגדר הלכתית כ’כתמים‘. כפי שתוכלי לקרוא בהגדרה שבקישור לעיל, מראות כאלה עשויים לאסור או שלא לאסור בהתאם לנסיבות הופעתם. תוכלי ללמוד על הנושא בדף העוסק בדיני כתמים, וכן בהדרכה שבדף מצאתי כתם! מה עושים???

    ההמלצות המעשיות שבדף התנהלות לאור דיני כתמים תוכל לסייע לך להימנע מלהיאסר כשאין בכך הכרח הלכתי. כאמור, שאלת השימוש בגביעונית עשויה להשפיע על מעמדם ההלכתי של המראות הדמיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות