• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום בשבעה נקיים עם התקן, ודחיית טבילה

    ו׳ בניסן ה׳תשע״ח

    שאלה:

    אני בת 49, ויש לי התקן מירנה.
    אני התחלתי הפסק טהרה ביום רביעי (אתמול) והיום בבוקר הצבע היה בסדר. אחר הצהריים שוב היה מעט דם. אבל מאוד חלש.
    רציתי לשאול אם אעשה שוב הפסק טהרה מחר בערב יוצא שבליל הסדר אצטרך ללכת למקווה. יחד עם זאת אנחנו מתארחים בליל הסדר אצל גיסתי. ואני לא יודעת אם יש אפשרות שם ללכת למקווה ומה לאחר מכן?…
    האם יש אפשרות לדחות או להמשיך ולספור כי היה דם אבל בהיר מאוד.
    מה לעשות?
    אודה לכן על התשובה.


    תשובה:

    שלום,

    לא הבנו משאלתך אם הדימום נראה על עד הבדיקה או באופן אחר.
    אם המראה הדמי נראה על עד הבדיקה, יש צורך לפנות בשאלת חכם לרב או יועצת הלכה כדי לברר את מעמד הבדיקה. אם תרצי שנפנה אותך לדמות כזו, אנא כתבי לנו היכן את גרה. אם העד אינו בידיך או שאינך מעוניינת לשאול, יהיה עליך להניח שמדובר במראה אוסר ותוכלי להחשיב את הבדיקה התקינה שבוצעה לאחר מכן (בשעות היום קודם השקיעה) כבדיקת הפסק טהרה.

    אם מדובר על מראה דמי שנראה באופן אחר, תוכלי לכתוב לנו כיצד נמצא המראה, על מה נראה ומה היה גודלו וצבעו. אם מדובר מבחינה הלכתית בכתם, הוא יאסור רק בתנאים מסוימים עליהם תוכלי לקרוא בדף דיני כתמים.

    לגבי זמן הטבילה, חשוב לדעת שניתן לדחות את הטבילה בהסכמת שני בני הזוג. עם זאת, יתכן שתרצי לנסות למצוא פתרונות המאפשרים טבילה, גם במידה שזמן הטבילה יהיה בליל החג. אם תרצי לכתוב לנו מהם האתגרים העומדים בפניך, נשמח לנסות לסייע בחשיבה משותפת על פתרונות. בנוסף כדאי לדעת שאין חובה לקיים יחסי אישות בליל הטבילה אם הדבר אינו אפשרי או שבני הזוג אינם מעוניינים בכך.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    חג פסח כשר ושמח!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות