• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום לאחר לידה עם גלולות מיקרוגינון

    כ״ג באייר ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    אני 4 חודשים אחרי לידה החלפתי 2 סוגים של גלולות בגלל אי התאמה ודימום מיד לאחר הטבילה.
    אני משתמשת בגלולה מסוג מיקרוגינון 30. אני בחפיסה השניה כאשר בראשונה שוב היו לי כתמים.
    בחפיסה הנוכחית אני לאחר טבילה ביום שלישי האחרון, אתמול הופיע כתם על התחתון ללא הרגשה מוקדמת בצבע בורדו וזה עדיין ממשיך ללא זרימה אלא כאשר אני מתפנה ורואה בקינוח אין במים שום עדות לקחת וזה מופיע גם על התחתונית ושוב ללא הרגשה של כיווצים או תחושה אחרת.
    האם אני מותרת? איך מקיימים יחסים עם הידיעה שיתכן ויש כתם בפנים שרוצה לצאת??


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    ראשית, חשוב לדעת שבחודשי השימוש הראשונים בכל אמצעי מניעה יש סבירות גבוהה להכתמות, עד להתייצבות המערכת ההורמונלית. במקרה של מעבר תכוף בין אמצעי מניעה הסבירות להכתמות עולה.

    הקפדה על נטילת הגלולה מדי יום באותה שעה בדיוק (‘על השעון’) עשויה לסייע בהפחתת ההכתמות, ובכל מקרה תוך מספר חודשים הן אמורות להצטמצם עד לההיעלמות.

    מראה שמוגדר הלכתית כ’כתם’ (הגדרה למושג תמצאי כאן), אינו אוסר אלא כשמתקיימים יחד מספר תנאים. תוכלי לקרוא על כך בהרחבה בדף המידע העוסק בדיני כתמים. בדף המידע התנהלות לאור דיני כתמים תוכלי למצוא הנחיות מעשיות שיאפשרו לך לצמצם את המקרים שבהם תאסרי.

    ‘כתם’ על תחתונית אינו אוסר אם היית מותרת בזמן שנראה. תוכלי לקרוא על כך כאן.
    ‘כתם’ על נייר טואלט אוסר רק אם את אשכנזיה וגם בטוחה שחלפו פחות מ15 שניות מסופו של זרם השתן ועד לקינוח. אם שני תנאים אלו לא התקיימו המראה אינו אוסר. תוכלי לקרוא על כך כאן.

    אם נאסרת עליך לחכות שיחלפו ימי ההמתנה המינימליים לפני שתוכלי לספור שבעה נקיים ולהיטהר. אם זה המצב, אנא צרי איתנו קשר כדי שנדריך אותך איך להתנהל במהלך שבעת הנקיים כדי להיטהר בקלות האפשרית.

    בזמן שיש הכתמות מומלץ (אך אין חיוב הלכתי) להמתין כיממה לפני קיום יחסים כדי לא להגיע למצב שבו נראה דימום במהלך קיום יחסים, שהוא סבוך מאד הלכתית.
    מומלץ תמיד לקיים יחסים כששני בני הזוג מתנקים במגבת כהה לאחר היחסים באופן שאם יתחילו הכתמות לא ידעו על כך בצמוד ליחסים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות