• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם אני מחשבת נכון את הימים הנקיים?

    ז׳ בניסן ה׳תשע״ט

    שאלה:

    ערב טוב,
    אני לוקחת גלולות באופן קבוע ויוצא שתמיד מקבלת מחזור ביום שני בבוקר מוקדם. הדימום נמשך עד יום רביעי וביום חמישי אני עושה בדיקה ומתחילה לספור 7 ימים נקיים וטובלת ביום חמישי. השאלה שלי היא האם אני מחשבת נכון את הימים הנקיים וטובלת ביום הנכון?
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    לפני שניתן להתחיל בספירת השבעה נקיים יש להמתין שיעברו ימי ההמתנה המינימליים. לפי תיאורך את מבצעת הפסק טהרה ביום הרביעי לדימום וביום למחרת מתחילה בספירת השבעה נקיים ובעצם ממתינה ארבעה ימים לפני תחילת השבעה נקיים.

    אם את מעדה שפוסקת לפי השולחן ערוך (כמו שיטת הרב עובדיה יוסף) שימי ההמתנה הם ארבעה ימים מהזמן האחרון בו קיימו בני הזוג יחסים, זוהי ספירה נכונה.
    אם את מעדה שפוסקת לפי הרמ”א או הבן איש חי (כמו שיטת עדות אשכנז וחלק מעדות המזרח) שימי ההמתנה הם חמישה ימים מתחילת הדימום, ספירה זו אינה נכונה. אם זה המצב, חשוב לדעת שהטבילות עד כה טיהרו אותך ואין צורך לחשוש לגבי העבר, אך להבא יש להקפיד לספור נכון.

    שימי לב שיש לספור את ימי ההמתנה המינימליים אף אם הדימום כבר הסתיים.

    נשמע שאת סופרת נכון את השבעה נקיים, אך שימי לב שיש לבצע בדיקות גם במהלך השבעה נקיים (להרחבה תוכלי לקרוא בדף שבעה נקיים).

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות