• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם אפשר לטבול במעין בבידוד

    א׳ בניסן ה׳תש״פ

    שאלה:

    האם במצב הנוכחי טבילה בים או במעיין אפשרית?
    טבילה במקווה אינה אופציה מבחינתי כיום. אני בבידוד וחלפו כמה ימים מהמועד. האם אפשר לטבול עוד לפני הלילה?


    תשובה:

    שלום לך,

    המצב שאת מתארת בהחלט נשמע מאתגר ולא פשוט. נשמע שמאוד חשוב לך לטבול ולא לעכב את הטבילה יותר ממה שכבר התעכבה, ואת מבינה שבמצבך אסור לטבול במקווה.

    חשוב להבין שמבחינה הלכתית וגם על פי הוראות משרד הבריאות, אסור לך לצאת מהבידוד כלל ולכן עליך לדחות את הטבילה. הטבילה במקווה אכן אסורה, ובאותה המידה אסור לך לצאת למעיין או לים (מעבר לבעיות ההלכתיות והחוקיות שיש בכך כרגע).

    אנו בטוחות שלא קל להשלים עם המציאות הזו, אך כרגע יש מצווה אחרת שמוטלת עליך לקיימה והיא מצוות “לא תעמוד על דם רעך”. בכל רגע שבו את נמנעת מלצאת, את תורמת לשמירה על בריאותם של הסובבים אותך ולציבור כולו.

    שימי לב שבמצב שאת מתארת יש להשלים את השבעה הנקיים כרגיל, ולאחר סיומם אין צורך לבצע בדיקות, אלא יש להמתין לטבילה שתוכל להתרחש לאחר סיום הבידוד.

    בדף הבא תוכלי למצוא הנחיות של הלכות טהרת המשפחה לנשים הנמצאות בבידוד.

    חזקי ואמצי!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות