• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם הפסק צריך להיות נקי לגמרי?

    ח׳ באלול ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    ברצוני לוודא שהבנתי נכון; לרוב אני עושה הפסק אחרי 5 ימים אבל לאחרונה הבנתי שאולי עשיתי טעות ואני מנסה לתקן; ביום ה-7 של הוסת לאחר שמבחינת הרגשה הדימום פסק כבר לפחות יומיים וגם מבחינת מראה על התחתונים.
    בבדיקת הפסק טהרה הבד יצא עם כתם שעליו הפרשה דמית. וכפי שאני מבינה גם מהאתר שלכם וגם מההיכרות עם גופי הפרשות עם צבע מלוות אותי עוד מספר ימים.
    האם לאחר הבדיקה הנ”ל אני יכולה לבדוק שוב ושוב ואם באחת הבדיקות כל עוד היא לפני שקיעה העד יוצא נקי יחסית, כמעט לבן אולי מעט צהוב, זה נחשב הפסק טהרה טוב?
    מרגישה שזה מצד אחד בלתי אפשרי לחכות עד שלגמרי נקי ומצד שני קצת עבודה בעיניים…


    תשובה:

    שלום לך,

    יש שני נושאים שונים שחשובים בהקשר שאת שואלת עליו:

    – הפסק טהרה נועד לשמש קו הגבול בין הזמן שבו ההנחה ההלכתית היא שאת מדממת, לזמן שההנחה ההלכתית היא שאינך מדממת. כדי להתחיל בספירת שבעת היממות השלמות שיהיו שבעה נקיים, הכרחי שתתבצע בדיקת הפסק טהרה לפני שתתחיל היממה הראשונה של שבעת הנקיים.
    בהתאם, כל עוד טרם שקיעה ביצעת בדיקה תקינה ואחריה לא ראית מראה שאוסר אותך, לא משנה מה קרה לפני אותה בדיקה תקינה, שכן ההנחה ההלכתית היא שאכן דיממת.

    – בדיקות הטהרה לא צריכות לצאת נקיות לגמרי, אלא ללא הפרשות שהצבע שלהן מוגדר הלכתית כצבע אוסר. אנא קראי על הנושא באתר שלנו כאן.
    כל מראה שאת בטוחה שאין בו שום נטיה לאדמומיות, הוא מראה תקין.
    לגבי כל מראה שאינך בטוחה מה ההגדרה ההלכתית שלו כדאי מאד לפנות בשאלת חכם לרב או יועצת הלכה, אחרת תצטרכי להמשיך להניח שמדובר במראה אוסר. אם תרצי, נשמח לסייע לך לאתר דמות מתאימה באיזור מגורייך.
    לא מזמן העלינו לאתר שלנו סרטון בנושא זה בדיוק, תוכלי לצפות כאן במענה מוסרט לשאלה “האם הפסק טהרה צריך להיות נקי לגמרי?”.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות